Performancing Metrics

باید برای حل بحران سوریه و بازگشت آورگان بکوشیم | اتاق خبر
کد خبر: 408036
تاریخ انتشار: 2 فروردین 1397 - 10:49
سید حسن نصرالله:
دبیر کل حزب الله لبنان گفت که برنامه انتخاباتی طرحی است که حزب الله می کوشد آن را از طریق نمایندگانش اجرایی نماید.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، سید حسن نصرالله در ابتدای سخنرانی خود گفت: در پارلمان آتی هیچ طرفی را به طرف دیگر ترجیح نمی‌دهیم و  تأسیس  وزارت  برنامه‌ریزی در پارلمان آتی را خواستار خواهیم شد.

نصرالله افزود: تأمین بودجه و امکانات برای ارتش و نیروهای امنیتی را درخواست می‌نماییم و مبارزه با فساد و هدر دادن بیت‌المال اولویت  پارلمان آینده خواهد بود.

دبیر کل حزب الله لبنان پیرامون مبارزه با فساد گفت: اقدام به تشکیل دفتر یا هیئتی در حزب خواهیم نمود که مأموریت آن پیگیری فساد و تلاش برای مبارزه با آن است، مبارزه با فساد را از خودمان آغاز خواهیم نمود و متعهدیم که حزب الله پاک باقی مانده و در هیچ فسادی مداخله نداشته باشد.

نصرالله گفت: باید بدهی‌های عام را کاهش دهیم و طرح‌های بی فایده را متوقف کنیم، هر شخصی که با هدر دادن بیت‌المال و فساد مواجه می‌شود باید از خود شروع کند و این کاری است که ما آن را انجام خواهیم داد و من شخصاً آن را پیگیری خواهم نمود.  

دبیر کل حزب الله لبنان اظهار داشت: ما باید تدابیر لازم را برای استفاده حداکثری از منابع نفت و گاز تکمیل نماییم و خواستار ترسیم  طرح‌های  اقتصادی کوتاه مدت در چارچوب دیدگاه شفاف هستیم.

نصرالله با اشاره به تحولات سوریه گفت: باید جهت ایجاد راه حل‌های مناسب، برای بازگشت آوارگان سوری به کشورشان، تصویب قانون عفو عمومی بر اساس ضوابط برای اشخاصی که مستحق عفو هستند، وضع قوانین برای حمایت از زن که حق مشروعش است و طراحی طرح‌های توسعه در تمام مناطق لبنان، بیمه خدمات درمانی برای همه و بیمه تأمین اجتماعی برای سالمندان بکوشیم.

دبیرکل حزب الله لبنان تصریح کرد: دیدارهایی با متحدانمان انجام دادیم که برای ترکیب فهرست های انتخاباتی بود و کوشیدیم که با تمام طرف‌های موجود شفاف و دوست باشیم.

سید حسن نصرالله خاطرنشان کرد: هر شخصی که می خواهد راهکار انتخاباتی اش را داشته باشد، آزاد است، برخی از ما توقع دارند نقشی را ایفا نماییم که نمی خواهیم و دوست نداریم که انجام دهیم، از هیچ طرفی نمی خواهیم از انتخابات بیرون رود و به کسی فشار نمی آوریم، تمام نیروهای سیاسی دارای مشکلاتی هستند و انتخابات پارلمانی بین نیروهای 8 و 14 مارس نیست.

وی تصریح کرد: پیام من به متحدین و دوستان، تواضع، درک و تفاهم است، به این دلیل که منازعه، مقدمه ای برای شکست است؛ درباره حزب الله و جریان ملی آزاد، رابطه ما استراتژیک بوده و پس از پایان انتخابات، به تفاهم خود ادامه خواهیم داد.

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: هیچ حساسیتی نسبت به دعوت برای بررسی استراتژی ویژه دفاعی وجود ندارد و این دعوت از سوی عون مطرح شد. کسی با ما درباره طرح موضوع استراتژی دفاعی صحبت نکرد و رییس جمهور حق دارد دیگران را برای بررسی این استراتژی دعوت نماید.  

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید