Performancing Metrics

جنگ آمریکا و چین، بورس‌های اروپا را قرمزپوش کرد | اتاق خبر
کد خبر: 408754
تاریخ انتشار: 16 فروردین 1397 - 14:40
پس از اقدام متقابل چین در اعمال تعرفه وارداتی روی کالاهای آمریکایی، بورس‌های اروپا برای دومین روز متوالی روندی کاهشی داشتند.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، چین دیروز در واکنشی سریع به اقدام آمریکا، تعرفه هایی روی کالاهای وارداتی کلیدی آمریکا چون سویا، هپاپیما، خودرو، گوشت و مواد شیمیایی وضع کرد.

در نتیجه این اقدام، شاخص " پن یوروپین استاکس ۶۰۰" که متشکل از سهام ۶۰۰ شرکت بزرگ اروپایی است، ۰.۵ درصد کاهش یافت. در آلمان نیز شاخص "دکس" ۰.۴ درصد کاهش یافت.

نیل ویلسون - تحلیلگر "ای تی ایکس کپیتال" گفت: اگر اخبار مبنی بر ابزاری بودن این اقدامات درست باشد، بازارها به مسیر صعودی برخواهند گشت. اشاره او به سخنان لری کودلو- مشاور ارشد اقتصادی ترامپ بود که گفته بود "مردم نباید واکنش بیش از حدی به نمایش های تجاری بدهند و آنها تنها ابزاری هستند که در مذاکرات استفاده می شوند".

با وجود نگرانی از جنگ تجاری جدید، برخی از تحلیلگران معتقدند این جنگ برای اروپا خیلی هم بد نخواهد شد و شرکت هایی چون ایرباس و آدیداس خواهند توانست در نتیجه اعمال تعرفه روی کالاهای آمریکایی، موقعیت رقابتی بهتری در بازار چین داشته باشند.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید