Performancing Metrics

آخرین اخبار از گازرسانی به روستاهای جاده چالوس | اتاق خبر
کد خبر: 409266
تاریخ انتشار: 27 فروردین 1397 - 09:07
جاده؛ بزرگترین مانع
موقعیت خاص کوهستانی تعدادی از روستاهای بالادست قرار گرفته در جاده چالوس و سد امیرکبیر باعث شده هنوز امکان گازرسانی به آنها فراهم نشود؛ موضوعی که شاید نامه‌ای که اخیرا نهایی شده بتواند بخشی از نگرانی‌های موجود درباره آن را حل کند.
 
به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، در ماه‌های پایانی سال ۱۳۹۶ نامه‌ای از سوی دو تن از نمایندگان استان البرز خطاب به مدیرکل راهداری این استان منتشر شد که نشان‌دهنده درخواست رسمی آنها برای گازرسانی به تعدادی از روستاهای قرار گرفته در جاده چالوس بود.

این روستاها که تعدادشان به عدد ۳۸ می‌رسد نزدیک به سد امیرکبیر و بخش آسارا هستند که هنوز گازرسانی به آنها صورت نگرفته است. در نامه‌ای که از سوی نمایندگان این استان امضاء شده جمعیت این روستاها ۴۲۰۰ خانوار اعلام شده و درخواست این نمایندگان برنامه‌ریزی برای اجرای فاز اول پروژه بین جوستان و گچسر به طول ۴۹ کیلومتر است.

در این نامه درخواست آمده که به منظور گازرسانی به این مناطق بخشی از حریم محور موجود کاهش پیدا کند تا امکان انتقال گاز به این روستاها فراهم شود.

با وجود این پیگیری‌ها به نظر می‌رسد که همچنان امکان گازرسانی از محدوده اصلی چالوس به این روستاهای بالادستی وجود نخواهد داشت.

پیگیری ها از یک مقام آگاه در اداره کل راه و شهرسازی استان البرز نشان می‌دهد که با توجه به محدود بودن حریم جاده امکان آن وجود ندارد که در برخی نقاط از فضای کنار آن برای گازرسانی جداگانه استفاده شود. از سویی دیگر با توجه به این‌که این محور در بسیاری از نقاط هیچ مسیر جایگزینی ندارد امکان توقف رفت و آمدها برای طولانی مدت نیز در آن وجود نخواهد داشت.

براین اساس، یا باید جاده چالوس مسدود شده و با رفتن به عمق زمین از زیر آسفالت موجود لوله‌های خط گاز عبور کند که این موضوع بنا به دلایل مختلف از جمله ایمنی، لزوم فعالیت جاده و طولانی شدن فرآیند کار امکان‌پذیر نیست و می‌توان گفت که پیگیری این طرح از طریق پیشنهاد شده امکان‌پذیر نخواهد بود.

در کنار این برنامه طرحی دیگر برای انشعاب خطوط لوله گاز از سمت محور نزدیک به شهر طالقان در نظر گرفته شده که در صورت اجرایی شدن می‌تواند به این روستاها گازرسانی کند. البته فرایند اجرایی این موضوع در اختیار وزارت نفت خواهد بود که در صورت نهایی شدن امکان اطلاع‌رسانی در رابطه با آن وجود دارد.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید