Performancing Metrics

زمین مهمترین فاکتور تعیین قیمت مسکن است | اتاق خبر
کد خبر: 409410
تاریخ انتشار: 30 فروردین 1397 - 15:17
دبیر کانون سراسری انبوه سازان؛
دبیر کانون سراسری انبوه سازان ایران با بیان اینکه زمین مهمترین فاکتور در تعیین قیمت تمام شده مسکن است، گفت: حرکت بازار مسکن با رشد نامتعارف نرخ دلار کند شد.
 
به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، فرشید پورحاجت ضمن اشاره به چهار فاکتور اصلی برای تعیین قیمت مسکن یعنی دستمزد، نرخ خدمات، مصالح و زمین افزود: هم اکنون نرخ زمین به طور متوسط در کشور بین ۳۰ تا ۷۰ درصد قیمت تمام شده مسکن را تشکیل می دهد.


وی در ادامه با بیان اینکه ارز یک فاکتور بسیار مهم اقتصادی در ایران است، اظهارداشت: سکه، طلا، دلار و بورس جزء بازارهای همسو با بازار ارز هستند بنابراین تغییرات هر یک از این بازارها در بازار دیگر اثرگذار خواهد بود.

دبیرکانون سراسری انبوه سازان ایران گفت: رشد نامتناسب نرخ دلار طی چند مدت اخیر در کشور قطع به یقین در بازارهای موازی اثر خواهد گذاشت.

وی همچنین با بیان اینکه حرکت بازار مسکن با رشد نامتعارف نرخ دلار کند شد، افزود: پیش بینی می شود با توجه به سیاست های که دولت در راستای کنترل نرخ ارز دنبال می کند در آینده نزدیک سرمایه ها از بازار دلار به سمت بازار های موازی بالاخص مسکن سرازیر شود.

پورحاجت در بخش دیگری از سخنان خود اظهارداشت: طی یک ماهه گذشته مصالح ساختمانی متاثر از رشد نرخ نامتعارف دلار بر مدار گرانی قرار گرفت.

وی اضافه کرد: بی تردید با رشد قیمت اقلام مورد استفاده در ساختمان مانند آهن، میلگرد، سیمان، گچ و غیره طبیعی به نظر می رسد قیمت مسکن به عنوان یک کالا نیز افزایش پیدا کند.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید