Performancing Metrics

موفقیت سیاست های ارزی دولت، نیازمند حمایت کل حاکمیت است | اتاق خبر
کد خبر: 409441
تاریخ انتشار: 31 فروردین 1397 - 13:12
رییس کنفدراسیون صادرات:
رییس کنفدراسیون صادرات ایران گفت: اگر همه قوا و حاکمیت از سیاست های ارزی دولت حمایت کنند، قوه مجریه می تواند در اجرای این سیاست ها موفق باشد و نتایجی مثبت برای اقتصاد کشور به ارمغان بیاورد.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایرنا، «محمد لاهوتی» افزود: البته این حمایت ها باید منطقی باشد و اگر ایرادی در برنامه ها وجود دارد، باید گوشزد شود.
وی ادامه داد: در صورتی که مخالفان دولت از جنبه سیاسی و حزبی با این سیاست ها مخالفت کنند و نقد آنها سازنده نباشد، می تواند به شکست این سیاست ها منجر شود اما باید توجه داشت که شکست سیاست ها فقط متوجه قوه مجریه نیست و کل حاکمیت را هدف قرار می دهد و از این رو باید منافع ملی را محور نقدها و نظرات خود قرار داد.
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران به انتقادهایی که علیه سیاست های ارزی دولت مطرح می شود، اشاره کرد و یادآور شد: اکنون برای قضاوت کردن در مورد سیاست های ارزی دولت بسیار زود است.
وی افزود: 12 بخشنامه ای که در 48 ساعت صادر شده ممکن است اشکالاتی داشته باشد اما می توان این مشکلات را در کارگروهی که قرار است با حضور فعالان بخش خصوصی در سازمان توسعه تجارت ایران تشکیل شود، مورد بررسی قرار داد و برطرف کرد.
رییس کنفدراسیون صادرات ایران با تاکید بر این که آرامش باید به بازار باز گردد، گفت: شرایط نابسامان و به هم ریختگی در اقتصاد، مطلوب هیچ فعال اقتصادی شناسنامه داری نیست زیرا در این شرایط هیچ کس قادر به تصمیم گیری و برنامه ریزی نیست.
وی افزود: بنابر این، اعم از این که صادرکننده موافق و یا واردکننده مخالف افزایش نرخ ارز باشد، شرایط نابسامان برای هیچ کدام از دو طیف منافعی نخواهد داشت.
دولت از 21 فروردین ماه یکسان سازی نرخ ارز را با اعلام قیمت هر دلار 4200 تومان کلید زد و در روزهای گذشته ضمن تهیه و تصویب دستورالعمل های تامین ارز مورد نیاز هموطنان در دولت، شیوه های تخصیص ارز نیز از سوی بانک مرکزی اعلام شده است.
به گفته ولی الله سیف رییس کل بانک مرکزی، ارز مورد نیاز برای فعالان اقتصادی و هموطنان تامین می شود و با توجه به تراز مثبت ارزی کشور مشکلی از این بابت وجود ندارد.
براساس اطلاعیه های بانک مرکزی، صرافی ها از این پس مجاز به انتقال ارز به دستور هر یک از بانک های دارای مجوز ارزی، خرید ارز ناشی از صادرات کالاهای غیرنفتی از صادرکنندگان و فروش ارز خریداری شده به متقاضیان از طریق سیستم بانکی هستند.
بر این اساس، همه صرافی ها تا اطلاع ثانوی مجاز به خرید و فروش اسکناس به صورت فیزیکی نبوده و این امر از طریق بانک ها انجام خواهد شد ضمن آنکه تامین ارز برای واردات کالا و خدمت به کشور فقط پس از انجام ثبت سفارش و ثبت خدمت امکان پذیر است. همچنین از این پس انتقال ارز از طریق سیستم بانکی و یا صرافی های مجاز با تقاضای بانک عامل انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید