Performancing Metrics

چاره‌ قطع سرویس گوشی بعد از رجیستری | اتاق خبر
کد خبر: 409475
تاریخ انتشار: 1 اردیبهشت 1397 - 08:36
پس از اجرای طرح رجیستری، در صورتی که پیامکی مبنی بر قطع سرویس دریافت کرده‌ یا ارتباط شما قطع شده‌ باشد، باید به سامانه‌ی همتا مراجعه و با مطرح کردن مشکل خود، موضوع را پیگیری کنید.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، با اجرای طرح رجیستری و آخرین مرحله‌ی آن از ابتدای اردیبهشت ماه، در راستای حفظ حقوق مشترکان و جلوگیری از فروش گوشی‌های قاچاق به جای گوشی‌های قانونی، صرفا گوشی‌هایی که از مبادی قانونی وارد کشور شده‌اند، فعال خواهند شد. بنابراین در صورتی که شناسه‌ گوشی در سیستم اپراتوری ثبت نشده باشد، برای کاربر پیامکی ارسال می‌شود که تنها تا یک ماه دیگر از شبکه خدمات دریافت خواهد کرد.

از طرفی در اطلاعیه‌ی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی درباره اجرای آخرین مرحله طرح احراز اصالت تجهیزات دارای سیم‌کارت (رجیستری) آمده است تمامی گوشی‌هایی که پیامک مبنی بر غیرقانونی بودن گوشی دریافت کرده‌اند، ۳۱ روز مهلت استفاده داشته و پس از آن از شبکه سرویس نخواهند گرفت.

درصورتیکه گوشی خود را قبل از تاریخ‌های اعلام شده روشن نکرده‌اید، طبق قوانین قطع سرویس خواهد شد. اگر مدعی روشن بودن گوشی قبل از تاریخ‌های اعلامی برای برندهای مشمول طرح هستید، جهت پیگیری موضوع را به مرکز تماس طرح با شماره ۰۹۶۳۶۶ و یا به آدرس ایمیل سامانه‌ی همتا اعلام کنید. همچنین جهت هرگونه سوال و حل مشکلات مربوط به طرح رجیستری می‌توانید با مرکز تماس طرح با شماره ۰۹۶۳۶۶ تماس حاصل کنید.

درصورتیکه گوشی خود را از خارج از کشور خریداری کرده‌اید، یک ماه مهلت دارید در سایت گمرک اقدام به ورود اطلاعات و حقوق و عوارض گمرکی کرده، رسید آن را پرینت گرفته و در سایت سامانه همتا در بخش مسافری ثبت و به آدرس همتا ایمیل کنید. درصورت وصل نشدن گوشی پس از دو الی سه روز، مشکل خود را با مرکز تماس طرح ۰۹۶۳۶۶ و یا به آدرس ایمیل همتا مطرح کنید.

اگر جزو مسافرانی هستید که می‌خواهید از سیم‌کارت‌های داخلی استفاده کره و به همین منظور، حقوق و عوارض گمرکی گوشی مسافری خود را پرداخت کرده‌اید اما گوشی همچنان قطع سرویس است، تصویر رسید خود را در سایت همتا در بخش مسافری ثبت و همچنین با شرح موضوع به آدرس ایمیل همتا ارسال کنید.

اگر گوشی مستعمل خود را بنا به هر دلیلی در فروشگاه‌های خارج از کشور تعمیر یا تعویض کرده‌اید که منجر به تغییر IMEI گوشی شده است و پیامکی از سامانه همتا مبنی بر قطع سرویس دریافت کرده‌اید و یا قطع سرویس شده‌اید،IMEI  گوشی قبلی وIMEI  گوشی جدید به همراه نام و نام‌خانوادگی، کد ملی و شماره تلفن همراهی که در گوشی استفاده می‌شود را به همراه کلیه مستندات و با شرح موضوع به آدرس ایمیل همتا  بفرستید.

هنگام خرید گوشی، از اصالت آن اطمینان حاصل کنید

خریداران تجهیزات سیم‌کارت‌خور باید هنگام خرید، سریال دستگاه مورد نظر را به سامانه همتا اعلام و از رجیستر بودن آن اطمینان حاصل کنند؛ برای استعلام قانونی و یا غیرقانونی بودن روند واردات هر گوشی لازم است با استعلام کد ۱۵ رقمی (IMEI) که روی گوشی و همچنین با شماره‌گیری *4# مشاهده می‌شود، اصالت گوشی را بررسی و پس از اطمینان از ثبت گوشی نسبت به خرید آن اقدام کنند. البته وظیفه رجیستر کردن دستگاه‌های موبایلی که در فروشگاه هستند، برعهده فروشنده است. به همین دلیل خریداران باید هنگام مراجعه به فروشگاه و خرید گوشی، از فروشنده فاکتور بگیرند تا در صورت بروز مشکل بتوانند به مراجع مربوط مراجعه کنند.

بنابراین اگر از مغازه و یا فروشگاه داخل ایران گوشی خریداری کرده و از سامانه همتا پیامک مبنی بر غیرقانونی بودن گوشی و قطع سرویس دریافت کرده‌ و یا قطع سرویس شده‌اید، باید گوشی را به فروشنده بازگردانید و هزینه خود را دریافت کنید. درصورت هرگونه مشکل با فروشنده، یعنی اگر فروشنده حاضر به دریافت گوشی با عودت مبلغ نشده و یا آن را تعویض نکرد، خریدار می‌تواند با سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان (۱۲۴) و یا بازرسی و تعزیرات حکومتی (۱۳۵) تماس حاصل گرفته و اعلام کند گوشی خریداری‌شده رجیستر نیست و مراحل را از این طریق پیگیری کند.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید