Performancing Metrics

فقط یک استارت‌آپ؛ نه بزرگ‌تر نه کوچک‌تر | اتاق خبر
کد خبر: 409632
تاریخ انتشار: 4 اردیبهشت 1397 - 10:33
رییس جدید هیات مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران، کسب‌وکارهای نوپا را نیازمند نگاهی توسعه‌ای برای رشد کردن ارزیابی کرد.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، محمدباقر اثنی عشری در تشریح برنامه‌های خود به عنوان رییس جدید سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران در حوزه استارت‌آپ‌ها، اظهار کرد: نسبت به استارت‌آپ‌ها همان طور که در موقعیت‌های دیگر عمل کرده‌ایم، نگاهی توسعه‌ای اما بدون نمایش و جنجال داریم.

وی با بیان این‌که استارت‌آپ‌ها همیشه از جذابیت خاصی برخوردار بوده‌اند، اضافه کرد: اما نباید فراموش کرد که استارت‌آپ‌ها در اکوسیستم ICT جایگاه مخصوص به خود را دارند، به این معنا که نه باید آن‌ها را بزرگ‌تر و یا کوچک‌تر از اندازه واقعی خودشان جلوه دهند.

رییس هیات مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور با اشاره به انواع موجود استارت‌آپ‌ها در حوزه‌های مختلف، بیان کرد: هر استارت‌آپی نهایتا باید منجر به یک مجموعه اقتصادی شود. طبق این مدل از میان همه استارت‌آپ‌ها تنها برخی از آن‌ها می‌توانند به اهداف خود برسند. نمونه‌های بسیار موفقی از کسب‌وکارهای بسیار بزرگ در حال حاضر وجود دارند که پیش از این یک استارت‌آپ بوده‌اند، اما حالا عضو هیات مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور هستند.

استارت آپ (Startup) یا کسب و کارهای نوپا در اصل به هر نوع شرکت جوان و ایده محوری گفته می‌شود که در پی رشد و توسعه است. استارت آپ‌ها با ایده حل یک مشکل یا ارائه طرح و کاری نو به دنیای کسب و کار خلق می شوند. تفاوت یک استارت آپ با سایر کسب و کارهای نوپا در این است که موفقیت آن‌ها تضمین شده نیست و ممکن است علی رغم داشتن ایده های طلایی و نو، حتی به مرحله ورود به بازار نرسیده و یا پس از مدتی از ورود به بازار، با شکست روبرو شوند.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید