Performancing Metrics

خروج آمریکا از برجام، تصمیمی اشتباه بود | اتاق خبر
کد خبر: 410354
تاریخ انتشار: 20 اردیبهشت 1397 - 11:09
ماکرون:
رئیس جمهور فرانسه خروج دولت آمریکا از توافق هسته ای با ایران را تصمیمی اشتباه دانست.
 
به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه گفت تصمیم رئیس جمهور آمریکا در اعلام خروج این کشور از توافق هسته ای با ایران را «اشتباه» نامید.

وی در گفتگو با شبکه دویچه وله آلمان با تاکید بر پایبندی طرف های اروپایی به این توافق بین المللی افزود: ما می توانیم مانع آغاز سریع فعالیت های هسته ای ایران شده و از تشدید تنش ها جلوگیری کنیم.

ماکرون حفظ ثبات در خاورمیانه را حائز اهمیت دانست و گفت نظمی که در پایان جنگ جهانی دوم ایجاد شد، امروز به خطر افتاده و اروپا مسئول تضمین این نظم است.

رئیس جمهور فرانسه در ادامه از تصمیم همتای آمریکایی خود در خروج از برجام ابراز تاسف کرد و یادآور شد که اروپایی ها قصد دارند در برجام بمانند.

گفتنی است کاخ الیزه روز چهارشنبه در بیانیه ای اعلام کرد: رؤسای جمهوری فرانسه و ایران در جریان تماس تلفنی امروز بر ادامه همکاری های دو کشور در راستای حفظ برجام تأکید کردند.

بیانیه صادره از سوی کاح الیزه در این باره می افزاید: طرفین توافق کردند به همکاری در همه زمینه های مورد علاقه طرفین ادامه داده، در راستای تداوم اجرای توافق هسته ای و حفظ ثبات در منطقه تلاش کنند.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید