Performancing Metrics

فعالیت تجاری شرکت مرسک کمتر از ۲.۵ درصد عملیات کانتیری ایران بود | اتاق خبر
کد خبر: 410819
تاریخ انتشار: 29 اردیبهشت 1397 - 19:17
معاون سازمان بنادر:
معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی در واکنش به "توقف فعالیت شرکت کشتیرانی مرسک در بنادر ایران" و آنچه "تهدید برگشت تحریم‌ها پیش روی فعالان صنعت دریایی و بندری" خوانده می‌شود، آن را فضا سازی رسانه ای عنوان کرد.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، محمد علی حسن زاده افزود: آمار استخراجی از عملکرد سال گذشته سازمان بنادر نشان می دهد در حال حاضر، جا به جایی کانیتنر به /از بندر شهید رجایی توسط ۳۰۵ شرکت کشتیرانی در قالب شرکت های لاینری(خطوط مستقیم کشتیرانی)  ، فیدری (شرکت های کوچک کشتیرانی)، باکس اپراتورها (شرکت هایی که خودشان کشتی ندارند و تنها کانتینر دارند) و  SOC (شرکت هایی که مالک کانتینر هستند) به بندر شهید رجایی انجام می شود که نشان دهنده تنوع ارائه کنندگان حمل و نقل کالاهای کانتینری است. وی افزود: در دوره پسابرجام در سال ۹۶ چیزی حدود ۵۵ هزار TEU بود که در قیاس با کل حجم ۲ میلیون و ۶۵۰ هزار TEU تخلیه و بارگیری کانتینر در بندر شهید رجایی طی یک سال گذشته،  کمتر از ۲و نیم درصد خدمات عملیات بندری را شامل می شود.

مرسک در بنادر ایران به صورت باکس اپراتور فعالیت داشت

عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: در سال ۱۳۹۱ به جهت تحریم اپراتور ترمینال کانتینر بندر شهید رجایی در ایران،   تردد کشتی های شرکت مرسک به بندر شهید رجایی متوقف شد و در حقیت در ۶ سال گذشته و پس از امضای برجام، خطوط این شرکت به بنادر ایران تردد نداشته اند.

عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی همچنین تصریح کرد: طی یک سال و نیم گذشته، فعالیت شرکت مرسک در بندر شهیدر رجایی بیشتر به صورت «باکس اپراتور» بوده نه خط کشتیرانی.

تجارت فرامرزی ایران دچار چالش جدی نمی شود

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر با منتفی دانستن تحریم اپراتورهای بندر شهید رجایی، تاکید کرد: تردد در بنادر کشور هیچ مشکلی ندارد و چالش جدی در جابه جایی کالا و تجارت فرامرزی کشور در حوزه کانتینری وجود نداشته و از این بابت هیچ گونه نگرانی وجود ندارد.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید