Performancing Metrics

برنج خارجی و حبوبات ارزان می‌شود | اتاق خبر
کد خبر: 410967
تاریخ انتشار: 1 خرداد 1397 - 21:11
رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی:
رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی از افزایش قیمت رب، تن ماهی و شوینده‌ها خبر داد و همچنین اعلام کرد که قیمت برنج خارجی، حبوبات و شکر در بازار عمده‌فروشی کاهش یافته و به زودی در بازار مصرف نیز شاهد کاهش قیمت این محصولات خواهیم بود.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، در چند وقت اخیر تغییراتی در بازار محصولات مصرفی ایجاد شده که یکی از بازارهای تحت شعاع در این بخش بازار مواد خوراکی و خرده‌فروشی اقلام مصرفی خانوار است که به گفته خرده‌فروشان و سوپرمارکت‌داران قیمت برخی با رشد همراه بوده و در چند محصول بازار عمده‌فروشی و کارخانه‌ها علاقه‌ای به عرضه محصول ندارند.

به گفته فروشندگان خرد در سطح شهر، قیمت محصولاتی همچون روغن، رب گوجه‌فرنگی و آب‌معدنی در چند روز گذشته افزایش یافته است. درحالیکه سعید درخشانی - رئیس اتحادیه سوپرمارکت‌داران -گفت: حجم عرضه محصولات نسبت به گذشته تغییری نکرده و فقط معدودی از مواد خوراکی افزایش قیمت داشته‌اند که نمی‌توان این حجم اندک را به تمام محصولات تعمیم داد.

او خاطرنشان کرد: هیچ‌گونه کمبودی در بازار وجود ندارد و در رابطه با آینده بازار در زمینه کاهش عرضه و افزایش قیمت امکان پیش‌بینی نداریم.

همچنین در این رابطه محمد آقا طاهر - رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی -گفت: کالا بیش از نیاز موجود است و احتکاری در بازار وجود ندارد و  قیمت محصولاتی همچون برنج خارجی، حبوبات و شکر در بازار عمده‌فروشی کاهش یافته است.

وی افزود: در چند وقت گذشته بازار با کمبود روغن روبرو بود که اکنون این مشکل برطرف شده است.

آقاطاهر با بیان اینکه قیمت برنج هندی در آینده نزدیک کاهش پیدا خواهد کرد، یادآور شد: برنج ایرانی افزایش قیمتی را به ثبت نرسانده و فقط برنج با ارقام پر محصول کیلویی ۴۰۰ تا ۵۰۰ تومان افزایش قیمت داشته است.

رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی گفت: قیمت حبوبات به جز لوبیا چیتی در مدت اخیر روند کاهشی داشته که در این شرایط با توجه به آنکه محصولات بسته‌بندی، قیمت مصوبی را برای محصول خود در نظر گرفته‌اند، همچنان کاهش قیمتی را لحاظ نکرده‌اند.

آقاطاهر بیان کرد: قیمت رب، تن ماهی و شوینده‌ها با افزایش همراه بوده و این در حالی است که با تلاش دولت از افزایش قیمت کالاهای اساسی جلوگیری شده است.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید