Performancing Metrics

قطعی آب نداریم، افت فشار چرا! | اتاق خبر
کد خبر: 410975
تاریخ انتشار: 2 خرداد 1397 - 09:10
مشکل کمبود آب در شرق تهران
معان مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: قطع آب پراکنده که در نقاط مختلف تهران گزارش شده، به علت وقوع حادثه و تعمیرات بوده و به هیچ عنوان کمبود آب در تهران نداریم، اما ممکن است به دلیل کاهش ارتفاع مخازن در برخی مناطق شاهد افت فشار آب باشیم.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، افشین رحیم زاده با بیان اینکه ممکن است در هنگام حادثه افت فشار در یک منطقه حادث شود، اظهار کرد: هیچ برنامه‌ای برای جیره‌بندی آب در تهران وجود ندارد و تمام تلاش ما این است که تابستان امسال را نیز مانند سال‌های قبل بدون مشکل کم‌آبی پشت سر بگذاریم.

وی با تاکید بر این که تنها در شرق تهران ورودی سدها کاهش محسوسی یافته است، عنوان کرد: پس از بررسی بارش باران تا آخر اردیبهشت ماه سناریوی تامین آب در شرق تهران پیش بینی می شود تا در این منطقه نیز در فصل تابستان دچار مشکل نشویم.

چندی پیش نیز محمدرضا بختیاری، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران گفت: علی‌رغم اینکه در اردیبهشت ماه شاهد بارندگی خوبی بودیم، اما به دلیل نبود ذخیره کافی همچنان وضعیت منابع آبی در تهران مناسب نیست. چرا که میزان بارش‌ها نیز نسبت به سال گذشته ۳۴ درصد منفی بوده است.

وی با اشاره به حجم مخازن سدهای پنج گانه تهران اظهار کرد: در حال حاضر حجم مخازن سدها ۷۲۲ میلیون مترمکعب است که نسبت به سال گذشته که عددی معادل یک میلیارد و ۳۹ میلیون مترمکعب بوده، ۳۱۹ میلیون مترمکعب کاهش داشته است و باید گفت که سدهای شرق تهران یعنی سد لار و لتیان اوضاع بدتری را نسبت به سه سد دیگر دارند، به‌گونه‌ای‌که در حال حاضر سد ماملو ۱۶۵ میلیون مترمکعب سد طالقان ۳۰۳ میلیون مترمکعب، سد لار ۵۲ میلیون مترمکعب، سد لتیان ۴۹ میلیون مترمکعب و سد امیر کبیر ۱۵۱ میلیون مترمکعب حجم دارد.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید