Performancing Metrics

شرط حذف وثیقه از وام اشتغال روستایی | اتاق خبر
کد خبر: 411039
تاریخ انتشار: 3 خرداد 1397 - 13:49
مهمترین عناوین خبرهای کار و تعاون در هفته جاری، به ایجاد ۶۸ هزار فرصت شغلی در بخش تعاون، برپایی نمایشگاه کالای ایرانی در مصلای امام خمینی، حذف وثیقه از تسهیلات اشتغال روستایی و بخشودگی جرایم بیمه‌ای کارفرمایان اختصاص داشت.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، در هفته‌ای که گذشت کمیسیون تخصصی شورای عالی اشتغال با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تشکیل و گزارشی از عملکرد برنامه اشتغال روستایی از سوی معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال ارائه شد.

در این نشست پیشنهاد شد دستگاه‌های اجرایی در راهنمایی و آگاه‌سازی متقاضیان به نقش بخش خدمات همکاری و مشارکت بیشتری داشته باشند و توجه بیشتر به زنجیره‌های ارزش محصولات تولیدی به ویژه در بخش کشاورزی  اختصاص داده شود، از دیگر خبرهایی بود که این هفته انتشار یافت .

شناسایی و کمک به فعال‌تر کردن نهادهای توسعه‌ای در روستاها،‌ استفاده بهینه از ظرفیت‌های سازمان فنی و حرفه‌ای در برنامه‌های توسعه‌ای، کمک به اتصال بنگاه‌های اقتصادی به شبکه‌های ایجادی و تولیدات روستایی و همکاری همه دستگاه‌های اجرایی برای تسهیل در صدور مجوزها از دیگر موضوعاتی بود که در این نشست بررسی شد.

دستورالعمل آیین نامه پرداخت وام اشتغال روستایی سال گذشته از سوی وزیر کار با هدف کاهش بیکاری و رونق اشتغال برای اجرا در مناطق روستایی، عشایری و شهرهای کمتر از ۱۰ هزار نفر به استانداران سراسر کشور ابلاغ شده بود.

این هفته معاون امور تعاونی‌های وزارت تعاون، خبر خوشی برای متقاضیان وام اشتغال روستایی داشت.

آنطور که سیدحمید کلانتری گفته متقاضیان دریافت وام اشتغال روستایی چنانچه برای طرح‌های تعاونی در روستاها درخواست بدهند تا سقف ۲۵۰ میلیون تومان بدون وثیقه و تنها با سفته وام دریافت می‌کنند و این امتیازی است که صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری بخش تعاون برای ضمانت وام‌ها قایل شده است.

او از ایجاد ۴۱۴۰ تعاونی جدید در سال گذشته خبر داد و اشتغال‌زایی آن‌ها را بیش از ۶۸ هزار نفر اعلام کرد.

کلانتری رشد تعاونی‌های تولیدی نسبت به سال ۱۳۹۵ را ۲۱ درصد ذکر کرد و آن را نشانگر گرایش به سمت فعالیت‌های تولیدی دانست.

معاون وزیر تعاون، همچنین گفت که تعاونی‌ها سال قبل ۷۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات از بانک‌های کشور دریافت کردند که ۱۵۶۰ میلیارد تومان آن توسط بانک توسعه تعاون پرداخت شده است.

برپایی نمایشگاه کالای ایرانی در مصلای حضرت امام خمینی ( ره ) در سه ماه تابستان خبر دیگری بود که از سوی وی اعلام شد.

اجرای طرح بخشودگی جرایم بیمه‌ای کارفرمایان خوش حساب از دیگر خبرهایی بود که این هفته انتشار یافت.

بر اساس اعلام سازمان تامین اجتماعی، تمامی کارفرمایانی که به این سازمان بدهی دارند می‌توانند دلایل بدهی خود را که منجر به عدم پرداخت حق بیمه شده و به تایید وزارت صنعت، معدن، تجارت یا فرمانداری ها و استانداری‌ها رسیده به شعب تامین اجتماعی ارائه دهند.

طرح بخشودگی جرایم بیمه‌ای کارفرمایان خوش حساب شامل کارفرمایان کارگاه‌های معدنی، تولیدی، خدماتی و صنعتی و اشخاص حقیقی و حقوقی است و  کارفرمایان واجد شرایط تا دهم تیر ماه مهلت دارند، درخواست خود را برای استفاده از مزایای بخشودگی جرایم بیمه‌ای به شعب تامین اجتماعی ارائه تا شعب نسبت به بررسی آن‌ها اقدام کنند.

امضای تفاهم‌نامه بخش تعاون با جامعه دانشگاهی رویداد دیگر این هفته بود. بهمن عبدالهی - رییس اتاق تعاون ایران - در مراسم امضای این تفاهم‌نامه گفت: یک سوم شرکت‌های دانش بنیان در بخش تعاون هستند که با ارتباط با دانشگاه می‌توان زمینه بهره‌گیری بهتر از ظرفیت‌های مقابل را فراهم کرد.

وی با اشاره به سند چشم‌انداز ۱۴۰۴ که ایران را به عنوان یکی از کشورهای اصلی و قطب‌های تولید علم و دانش معرفی می‌کند، دانشگاه را یکی از قطب‌های تولید علم و دانش  دانست و گفت: با توجه به آنکه در بخش تعاون ظرفیت‌های مناسبی وجود دارد، آماده‌ایم که در بخش‌های مختلف دانشگاه از این ظرفیت‌ها استفاده شود.

حمایت از پایان‌نامه‌ها در مقاطع مختلف و سفارش دوره‌های آموزش خاص، بهره‌گیری از توانایی‌های اتاق تعاون برای اجرای فعالیت‌های مشترک آموزشی، پژوهشی و تحقیقاتی و ارائه تسهیلات به دانشجویان مهمان معرفی شده از سوی اتاق تعاون برای مقاطع تحصیلی کارشناسی ارشد و دکتری از دیگر زمینه‌های همکاری میان اتاق تعاون ایران و دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات تهران است.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید