Performancing Metrics

کشور کم آبی هستیم | اتاق خبر
کد خبر: 411044
تاریخ انتشار: 3 خرداد 1397 - 14:57
وزیر نیرو:
وزیر نیرو با تاکید بر لزوم ایجاد ظرفیت لازم برای مهار آب‌ها در سطح کشور گفت: ایران کشور کم‌آبی است و باید مدیریت خوب و مناسبی در استفاده از آب داشته باشیم.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، رضا اردکانیان صبح پنجشنبه در آئین آغاز عملیات اجرایی سد خائیز در شهرستان تنگستان استان بوشهر اظهار داشت: امروز در جشن آغاز پروژه بسیار مهمی در استان بوشهر شرکت کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه کشور کم‌آبی هستیم، اضافه کرد: کشور ما دارای یک تمدن بسیار بزرگ است که خیلی‌ها به این وضعیت و موقعیت کشور ما رشک می‌ورزند.

وزیر نیرو تصریح کرد: وظیفه عمومی همه مردم این است که با تمام وجود با کم‌آبی سازگاری داشته باشیم و نحوه برخورد با آب و مدیریت و مصرف آن را کنترل داشته باشیم و این وظیفه‌ای است که هر ایرانی باید به درستی انجام دهد.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با مسئولان،‌ بیان کرد: وظیفه داریم تا نقاط روشنی که در کارنامه جمهوری اسلامی وجود دارد را روشن نگاه داریم و با برخی کوتاهی‌ها اسیر بازی‌های بزرگ و پیچیده دیگران در بیرون از مرزها نشویم.

اردکانیان با بیان اینکه ایجاد ظرفیت لازم برای مهار آب‌های این سرزمین یک ضرورت است، خاطرنشان کرد: اجرای پروژه‌های بزرگ نباید تحت تاثیر مشکلات قرار گیرد.

وی به وضعبت ساخت سد در سطح کشور و جهان اشاره کرد و ادامه داد: در نیمه اول قرن بیستم بیش از ۴۶ هزار سد بزرگ در دنیا ساخته شد و بعد از آن به سایر مسائل مهم بین المللی پرداخته شد.

وزیر نیرو افزود: از ابتدای دولت یازدهم ۲۶ سد بزرگ با حجم ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلون متر مکعب وارد مدار بهره ‌برداری شد و در سال گذشته هم ۱۷ سد بزرگ آبگیری و یا بهره‌برداری شد.

وی گفت: وزارت نیرو در استان بوشهر سعی کرده پروژه‌های بزرگی انجام دهد که می‌توان به سد دالکی باغان و خائیز و دشت پلنگ اشاره کرد.

اردکانیان از مجموعه نمایندگان استان و استاندار بوشهر و مسئولان استانی برای پیگیری و اجرای این طرح قدردانی کرد.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید