Performancing Metrics

وقوع ۲۱۰ میلیون جرم کلاهبرداری سایبری طی چهار ماه | اتاق خبر
کد خبر: 411048
تاریخ انتشار: 3 خرداد 1397 - 15:59
در چهار ماهه اول سال میلادی جاری، جرایم کلاهبرداری‌ در سطح جهان ۶۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته و به ۲۱۰ میلیون مورد رسیده است.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، طبق گزارش مرکز  threadmetrix  - شرکت پیشگیری از کلاهبرداری - بیش از ۱.۴ میلیارد هویت دیجیتال ناشناس را داراست و روزانه ۱۱۰ میلیون نسخه تصدیق شده را به دست می‌آورد، بنابراین می‌تواند چشم انداز ارزشمندی را در مورد روند این صنعت ارائه دهد.

به نظر می‌رسد این اطلاعات نشان‌دهنده حملات بیشتر به کانال‌های موبایل و استفاده از روبات‌ها جهت تست کردن گواهینامه‌های به سرقت رفته را افزایش داده و انجام اقدامات متقلبانه مانند تصاحب حساب کاربری در حملات "پایین و کند" که برای تقلید رفتار انسان طراحی شده است.

بیش از نیمی (۵۸ درصد) از کل حساب‌های کاربری ایجاد شده در حال حاضر بر روی یک دستگاه تلفن همراه انجام می‌شود و با توجه به گزارش جرایم سایبری در سال ۲۰۱۸، حملات برروی حساب‌های تلفن همراه از ابتدای سال ۲۰۱۷ به میزان ۱۵۰ درصد افزایش یافته است.

ThreatMetrix همچنین نشان داد در رکورد یک میلیاردی از حملات روباتی ثبت شده به وسیله هویت دیجیتالی شبکه در این چهار ماهه امسال، ۱۰۰ میلیون از آنها از دستگاه‌های موبایل بوده است. بر اساس اطلاعات سایت پلیس فتا، این افزایش ناشی از فعالیت‌های کشورهای جدید و در حال ظهور شامل مصر، کره جنوبی، اکوادور، اوکراین و ویتنام بود.

بزرگترین تأثیر فعالیت‌های روبات در بخش تجارت الکترونیک که موجب ۸۲۰ میلیون حمله شده است: به میزان ۱۰ برابر حملات مشابه در حوزه خدمات مالی بوده است. در حقیقت این گزارش، تجارت الکترونیک را به عنوان یک ضعف بالقوه در زنجیره ضد تقلب جهانی برجسته کرده است.

ثبت حساب‌های مخرب جدید در سال جاری بیش از ۳۰ درصد در این بخش افزایش یافته است، زیرا مهاجمان از مزیت نسبتا ضعیف ضد جعل بهره‌مند شده و از فروشندگان آنلاین برای تست اعتبارات دزدیده شده استفاده می‌کنند. ThreatMetrix ادعا کرده که این تست‌ها اغلب منجر به حملات بیشتر به سایر بخش‌ها شده است.

وانیتا پاندی، معاون رییس استراتژی در شرکت ThreatMetrix گفت: میلیاردها کاربر آنلاین، حجم وسیعی از داده‌ها را تولید می‌کنند که این متاسفانه برای مجرمان سایبری سرقت و کسب درآمد از هر مکانی در جهان را بسیار آسان‌تر می‌کند.

داده‌های سرقت شده یک ماسک جعلی به جرایم سایبری می‌دهند، زیرا آن‌ها از هویت‌های سرقتی برای باز کردن حساب‌های جدید، اخذ حساب‌های کاربری قانونی یا انجام معاملات جعلی استفاده می‌کنند. برای مبارزه با این جرایم، کسب و کارهای دیجیتال باید بینش ۳۶۰ درجه‌ای از هویت را در نظر بگیرند که ویژگی‌های آفلاین و آنلاین را با هم ترکیب کرده تا تأیید کنند که کاربران واقعا همان کسانی هستند که می‌گویند.

بر اساس این گزارش از لحاظ جغرافیایی، آمریکای جنوبی یک چالش جدید در حوزه اقدامات متقلبانه است. برزیل نیز به جمع پنج منبع بزرگ جهانی حملات کلاهبردانه پیوسته است. کلاهبرداران در این کشور به دنبال حمله به کشورهای همسایه، ایالات متحده و انگلیس هستند.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید