Performancing Metrics

طرح‌های انتقال آب به کجا رسید؟ | اتاق خبر
کد خبر: 411223
تاریخ انتشار: 7 خرداد 1397 - 10:11
معاون آب و آبفای وزیر نیرو گفت:برای انجام طرح های انتقال آب برنامه هایی را در نظر گرفته ایم که اجرای آن ها مستلزم بررسی های بیشتر است چراکه علاوه بر ملاحظات زیست محیطی ملاحظات مالی نیز در این حوزه وجود دارد.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، عباس سروش با بیان اینکه طرح‌های انتقال آب جزو اقدامات بلندمدت وزارت نیرو تعریف شده است، اظهار کرد:وزارت نیرو موظف است نسبت به تأمین آب گام‌هایی بردارد که طرح‌های انتقال آب از دریای عمان در جنوب و از دریای خزر در شمال، مورد توجه قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه اجرای این طرح‌ها ملاحظات زیست‌محیطی در پی دارد که سازمان حفاظت محیط‌زیست باید آنها را بررسی کند، عنوان کرد:علاوه بر این، یکسری ملاحظات درخصوص تأمین اعتبارات نیز وجود دارد که ممکن است بخش خصوصی، صنعت و یا مجموعه یک شهر بخواهد آن طرح را به مرحله‌ی اجرا برساند.

به گفته وی سیاست وزارت نیرو نیز این است که انتقال آب‌های این‌چنین، توسط بخش غیردولتی و با نظارت وزارت نیرو انجام شود.

سروش تاکید کرد: در انجام این طرح‌ها، علاوه بر ملاحظات مربوط به تأمین اعتبارات، باید قیمت آب انتقالی نیز مورد توجه قرار گیرد چراکه به دلیل هزینه‌های انجام کار، نمی‌توانیم آب را مثلاً از خلیج فارس به اقصی نقاط کشور با قیمت قابل تحمل به مردم برسانیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر کارهایی در حد مطالعه برای انجام این‌گونه طرح‌ها انجام شده، به طرح انتقال آب از دریای عمان به سیستان و بلوچستان و جنوب خراسان و نیز انتقال آب از دریای خزر به سمنان و مطالعات مربوطه اشاره و اظهار کرد: این ها طرح‌های تأمین آب هستند که نیازمند پشت سر گذاشتن فرآیند ارزیابی طولانی‌تری هستند.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید