Performancing Metrics

تولید گاز فازهای ٢٢ تا٢٤ پارس جنوبی آغاز شد | اتاق خبر
کد خبر: 411226
تاریخ انتشار: 7 خرداد 1397 - 10:58
مجری طرح توسعه فازهای ٢٢، ٢٣ و ٢٤ پارس جنوبی گفت: با راه اندازی نخستین ردیف شیرین سازی پالایشگاه فازهای ٢٢، ٢٣ و ٢٤ پارس جنوبی، تولید گاز از اولین واحد فراورشی پالایشگاه این فازها آغاز و به شبکه سراسری کشور تزریق شد.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایرنا، روابط عمومی شرکت نفت و گاز پارس روز دوشنبه به نقل از فرهاد ایزدجو افزود: ردیف نخست شیرین سازی پالایشگاه فازهای ٢٢، ٢٣ و ٢٤ پارس جنوبی، از قابلیت تولید گاز شیرین با ظرفیت ١٢.٥ میلیون متر مکعب در روز برخوردار است.
وی اضافه کرد: این ردیف پالایشی هم اکنون با دریافت گاز ترش از فازهای ٦، ٧ و ٨ پارس جنوبی، حدود هفت میلیون متر مکعب گاز شیرین را به خط ششم سراسری گاز تزریق می کند.
ایزدجو ادامه داد: پس از فراوری گاز ترش در واحد ١٠١ اولین ردیف شیرین سازی، گاز تولیدی به واحدهای ١٠٤ و ١٠٥ این ردیف ارسال و پس از تثبیت درجه رطوبت، تفکیک ترکیبات آن و ورود به واحد ارسال گاز (١٠٦)، تزریق با فشار ٨٦ بار به شبکه سراسری آغاز شده است.
وی یادآورشد: بهره برداری از این ردیف شیرین سازی در پالایشگاه فازهای ٢٢ تا ٢٤ پارس جنوبی، همزمان با نصب نخستین سکوی بخش فراساحل این فازها در موقعیت مخزن مشترک پارس جنوبی صورت گرفته است.
به گزارش روابط عمومی شرکت نفت وگاز پارس، براساس اعلام مجری و مسئولان طرح توسعه فازهای ٢٢ تا٢٤ پارس جنوبی، ٣ ردیف شیرین سازی باقیمانده این طرح، بتدریج و با فواصل زمانی دوماهه راه اندازی خواهد شد.
عملیات مربوط به ساخت، پیش‌راه‌اندازی و راه‌اندازی تمامی بخش‌های نخستین ردیف پالایشگاهی این طرح شامل واحد دریافت گاز، واحد فلر، واحدهای یوتیلیتی (سیستم هوای ابزار دقیق، تولید بخار، تولید نیتروژن) واحدهای آبگیر و آب‌شیرین‌کن، واحدهای فرایندی (واحد شیرین‌سازی و نم‌زدایی گاز) و همچنین واحد افزایش فشار گاز پیش از این به پایان رسیده بود.
تولید آزمایشی از ردیف های شیرین سازی پالایشگاه طرح های در حال توسعه توسط کارفرما و پیمانکاران این طرح ها باهدف بهره گیری از ظرفیت های شیرین سازی جدید، ارزیابی و برطرف شدن موانع موجود در فرایند فراوری و کاهش زمان چرخه برداشت، تولید و فراوری از بخش فراساحل به بخش پالایشگاهی انجام می شود.
طرح توسعه فاز های ٢٤-٢٢ پارس جنوبی برای تولید 56 میلیون متر مکعب گاز ترش از میدان مشترک و تولید روزانه 50 میلیون متر مکعب گاز متان، 2900 تن گاز مایع(LPG)، 2750 تن اتان، 75 هزار بشکه میعانات گازی و 400 تن گوگرد طراحی شده است.
این طرح توسط کنسرسیومی متشکل از شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) و شرکت پتروسینا آریا در دست اجراست.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید