Performancing Metrics

زیرساخت‌های ریلی سه بندر مهم کشور توسعه می‌یابد | اتاق خبر
کد خبر: 412224
تاریخ انتشار: 30 خرداد 1397 - 18:40
با هدف افزایش سهم ریل از جابجایی بار؛
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: دو بندر شهید رجایی و امام خمینی (ره) در جنوب کشور و بندر امیرآباد در شمال در اولویت انتقال سهم جابجایی بار از طریق شبکه ریلی قرار دارند.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، محمد راستاد در حاشیه ششمین نمایشگاه حمل و نقل ریلی در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت استفاده از شقوق مختلف حمل و نقل برای انتقال بار از بنادر به مناطق مختلف کشور، اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین گونه‌های حمل و نقلی، بخش ریلی است که سازمان بنادر به دنبال افزایش سهم حمل و نقل ریلی از جابجایی بار است.

وی با بیان اینکه حمل و نقل ریلی مزیت‌های رقابتی‌ جدید در بنادر ایجاد می‌کند، افزود: به همین دلیل توسعه حمل و نقل چندوجهی با تمرکز بر ریل را در دستور کار قرار داده‌ایم و اولویت اول سازمان بنادر، توسعه حمل و نقل ریلی در بندر شهید رجایی است.

معاون وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: در تلاشیم تا با مشارکت سرمایه‌گذار داخلی و خارجی، مذاکرات جدید را برای توسعه زیرساخت‌های ریلی در پایانه بار بندر شهید رجایی ایجاد کنیم.

راستاد تصریح کرد: اولویت دوم سازمان بنادر و دریانوردی در بخش حمل و نقل ریلی بار، توسعه زیرساخت‌های ریلی در بندر امام خمینی (ره) است؛ بخصوص اینکه عمده کالاهای فله از این بندر وارد کشور شده و در نقاط مختلف توزیع می‌شود.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی به توسعه زیرساخت‌های بندر امیرآباد در استان مازندران اشاره و گفت: تنها بندر شمالی کشور که به شبکه ریلی متصل است، بندر امیرآباد است که در اولویت توسعه خطوط ریلی در داخل بندر قرار دارد.

وی ادامه داد: در بندر امیرآباد اسکله «ROW ROW» را داریم که توسعه آن در مراحل پایانی قرار دارد؛ در این اسکله قطار می‌تواند مستقیماً به شناور متصل شده تا به راحتی وارد قطار شود. قرار است این بندر مقصد اصلی پذیرش شناورهای باری کشورهای حاشیه‌ دریای خزر باشد.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید