Performancing Metrics

احتمال توافق جهانی برای حفظ کاهش تولید نفت | اتاق خبر
کد خبر: 412259
تاریخ انتشار: 31 خرداد 1397 - 15:29
زنگنه در مصاحبه با سی‌ان‌ان پیش بینی کرد؛
وزیر نفت ایران با اشاره به احتمال توافق جهانی برای حفظ کاهش تولید نفت در نشست روز جمعه اوپک گفت: تلاش آمریکا برای اعمال فشار بر ایران، مهم‌ترین عامل رشد قیمت نفت در هفته‌های اخیر بوده است.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، بیژن زنگنه وزیر نفت ایران، در گفت‌وگو با شبکه سی‌ان‌ان گفت: وضع اخیر در بازار و قیمت بالا، تنها به دلیل توازن میان عرضه و تقاضا نیست، بلکه وضع کنونی و قیمت بالا، نتیجه رفتارهای رئیس جمهور آمریکا و دولت این کشور است.

وی افزود: پس از سخنرانی ترامپ در هشتم می سال ۲۰۱۸ و خروج آمریکا از توافق هسته‌ای با ایران، قیمت نفت در یک هفته ۶ دلار جهش یافت؛ این به آن معناست که تنش سیاسی در منطقه و ابهام در بازار، نتیجه رفتارهای سیاسی از جانب آمریکاست.

وزیر نفت همچنین این احتمال را تأیید کرد که توافق نهایی در روز جمعه (اول تیر ماه) این خواهد بود که نیازی به توافق جدیدی نیست و باید پایبندی ۱۰۰ درصدی به توافق جهانی کاهش تولید نفت حفظ شود.

زنگنه همچنین در واکنش به برخی پیش‌بینی‌ها درباره افت شدید صادرات نفت ایران، گفت: ما تلاش می‌کنیم سطح صادرات خود را حفظ کنیم، اما درباره چگونگی آن نمی‌توانم چیز بیشتری بگویم، زیرا دولت آمریکا به شریکان ما حمله خواهد کرد.

وی همچنین تأکید کرد که ترامپ با حذف توافق هسته‌ای هم به دنبال خنثی کردن دستاوردهای دولت اوباماست و هم ایران را به طور خاص هدف قرار داده است.

وزیر نفت همچنین اعلام کرد تلاش برای تغییر رژیم، یکی از بزرگ‌ترین اشتباه‌های دولت آمریکاست و گفت: آقای جان بولتون و برخی دیگر چنین چیزی می‌گویند و گمان می‌کنند که می‌توانند نظام ایران را تغییر دهند، اما با مقاومت ما، آنها خیلی زود درمی‌یابند که این کار غیرممکن است.

زنگنه گفت: مردم ایران ممکن است در سختی‌های زیادی باشند واز برخی مسائل نارضایتی داشته باشند، اما آنها نمی‌خواهند که همه چیز را تغییر دهند. این مسئله غیرممکن است و آمریکایی‌ها آن را خیلی زود درک خواهند کرد.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید