Performancing Metrics

برداشت بالغ بر ۱۰ میلیون تن گندم | اتاق خبر
کد خبر: 412266
تاریخ انتشار: 31 خرداد 1397 - 17:34
معاون وزیر جهاد کشاورزی:
معاون زراعت وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه امسال بیش از ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تن گندم از اراضی زیر کشت برداشت می شود، گفت: با این میزان برداشت، نیازی به واردات گندم نخواهیم داشت.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، عباس کشاورز در بازدید از مزارع گندم و نخود هشترود که زیرنظر ایکاردا و مرکز تحقیقات دیم کشور کاشته شده افزود: جشن خودکفایی گندم امسال نیز به همت کشاورزان، محققان و کارشناسان برگزار می شود.

وی قیمت خرید تضمینی گندم از کشاورزان را طبق مصوبه دولت ۱۳ هزار ریال اعلام کرد و گفت: پیشنهاد وزارت جهاد کشاورزی ۱۴ هزار و ۲۰۰ ریال بود که مورد تایید قرار نگرفت.

کشاورز با بیان اینکه از قیمت تضمینی خرید گندم راضی نیستیم افزود: با توجه به اینکه قیمت علوفه و ذرت و جو بالا رفته این نگرانی وجود دارد بخشی از گندم تولیدی به دلیل قیمت پایین خوراک دام شود.

وی گفت: قیمت محصولات و دستمزد کارگران بالا رفته و دولت باید افزایش قیمت و دستمزد را در قیمت گذاری لحاظ کند.

وی با بیان اینکه ۵۰ درصد زمین ‌های کشاورزی کشور دیم هستند گفت: روش کشت مستقیم و کشاورزی حفاظتی راه جلوگیری از فرسایش خاک و افزایش بهره وری است.

هماهنگ کننده پروژه تامین امنیت غذایی ایکاردا در ایران نیز در بازدید از مزرعه الگو در تامین امنیت غذایی گفت: هدف این پروژه افزایش تولیدات نیست بلکه تنوع محصولی و افزایش سطح رفاه کشاورزان است.

عبدالعزیز نیان با بیان اینکه کشاورزی پایدار مستلزم تنوع محصولات و تنوع درآمد برای کشاورزان است، افزود: اگر به دنبال تولیدات پایدار در کشاورزی هستیم باید توجه ویژه به تنوع تولید محصولات کشاورزی داشته باشیم.

وی استفاده از ارقام متناسب با شرایط اقلیمی، رعایت تناوب و افزایش سرمایه گذاری را از دستاوردهای این پروژه در ایران عنوان کرد.

نیان اجرای این طرح ها را نوعی تجارت دانست که با تقویت زنجیره ارزشی سهامداران بخش کشاورزی و کشاورزان دیم، زمینه تجارت برایشان فراهم می شود.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید