Performancing Metrics

پرداخت پول نفت ایران از طریق بانک‌های اروپایی غیرممکن است | اتاق خبر
کد خبر: 412456
تاریخ انتشار: 4 تیر 1397 - 17:28
مقامات هندی اعلام کردند: با توجه به جلسه ای که با بانکداران فرانسوی، آلمانی و بریتانیایی داشتند، امکان پرداخت پول نفت به ایران از طریق بانک های اروپایی تقریبا غیر ممکن است.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، چند منبع دولتی هند اعلام کردند که هند قصد دارد بخشی از پرداخت های نفتی خود به ایران را به روپیه انجام دهد. این تصمیم در راستای پیدا کردن راه حلی برای فاصله گرفتن از فشارهای اقتصادی ایالات متحده بر روی تهران است.

یکی از منابع گفت: ما به دنبال رونق بخشیدن مکانیزم روپیه هستیم و باید خودمان را آماده کنیم. منبع دیگری گفت: بانک مرکزی هند تصمیم نهایی را در مورد پرداخت ها به روپیه در قبال خرید نفت ایران را اتخاذ خواهد کرد.

این منبع خاطر نشان کرد که با توجه به فرصت ۶۰ روزه اعتباری پالایشگاهای نفتی هند برای انجام پرداخت های خود به ایران، درخواستی از آنها مبنی بر قطع کردن واردات نفت از ایران نداشته ایم.

این منبع گفت: بعد از نشستی که با بانکداران فرانسوی، آلمانی و بریتانیایی داشتیم، هیات هندی متوجه شد که تقریبا استفاده از بانک های اروپایی برای پرداخت پول نفت به ایران غیر ممکن است.

پیش از این «سوشما سوآراج» وزیر خارجه هند در دیدار با همتای ایرانی خود گفته بود که هند به تحریم های اقتصادی آمریکا علیه تهران توجهی نمی کند و فقط تابع تحریم های سازمان ملل است.

هند سومین مشتری بزرگ نفتی ایران است و پالایشگاهای این کشور به طرز قابل توجهی وابسته به نفت خام ارزان ایران هستند و پالایشگاه های هندی در سال گذشته مالی این کشور ۲۷.۲ میلیون تن نفت از ایران خریداری کردند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۱۴ درصد افزایش نشان می دهد.

بر پایه این گزارش، پیش از این هم در زمان دولت اوباما رییس جمهور آمریکا با توجه تحریم های اقتصادی سال ۲۰۱۲ میلادی علیه تهران، هند و ایران برای تسویه حساب نفتی از راه های جایگزین از قبیل سیستم پایاپای استفاده می کردند و هند به ارزش ۱۰.۵ میلیارد دلار از ایران کالا وارد کرد که اکثر آن نفت خام بود و در مقابل ۲.۴ میلیارد دلار کالا به ایران صادر کرد.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید