Performancing Metrics

منطقه یک آزادراه تهران ـ شمال امسال تکمیل می‌شود | اتاق خبر
کد خبر: 412459
تاریخ انتشار: 4 تیر 1397 - 18:14
معاون وزیر راه و شهرسازی:
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به پیشرفت ۹۱ درصدی منطقه یک و پیشرفت فیزیکی ۲۱ درصدی منطقه ۲ پروژه آزادراه تهران ـ شمال، از تکمیل قطعه یک این آزادراه در سال ۹۷ خبر داد.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، خیرالله خادمی در جریان بازدید رئیس مجلس و وزیر راه و شهرسازی از پروژه آزادراه تهران ـ شمال حدفاصل تهران تا شهرستانک، با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۹۱ درصدی منطقه یک آزادراه تهران ـ شمال اظهار داشت: در ۹ درصد باقی‌مانده نیز عملیات روسازی بتونی پروژه باید تکمیل شود؛ ضمن اینکه تأسیسات مکانیکی برقی این منطقه باید در داخل تونل‌های این قطعه نصب شود.

مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با بیان اینکه خوشبختانه عملیات روسازی منطقه یک آزادراه تهران ـ شمال که آخرین مراحل فعالیت در بخش راهسازی این منطقه است، آغاز شده، ادامه داد: علاوه بر این اجرای تأسیسات مکانیکی برقی نیز به صورت همزمان در حال انجام است که امیدواریم طبق برنامه اعلام شده، ۹ درصد باقی‌مانده از اجرای پروژه منطقه یک آزادراه تهران ـ شمال تکمیل شود و در آینده نزدیک نیز این منطقه به بهره‌برداری برسد.

وی درباره زمان تکمیل منطقه یک آزادراه تهران ـ شمال نیز گفت: قطعاً این منطقه از آزادراه در سال ۹۷ به بهره‌برداری می‌رسد، اما با توجه به سختی کار و تلاش ما برای ارتقاء ایمنی کار، مشخص نیست این منطقه از آزادراه چه زمانی در سال جاری به بهره‌برداری برسد.

خادمی افزود: تأکید ما رعایت تمام اصول ایمنی عبور و مرور و سپس بهره‌برداری از این منطقه است که با حساسیت زیادی ادامه دارد.

مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در بخش دیگری از اظهاراتش درباره آخرین وضعیت اجرای منطقه ۲ آزادراه تهران ـ شمال حد فاصل شهرستانک تا پل زنگوله تصریح کرد: خوشبختانه عملیات اجرای منطقه ۲ آزادراه به طول ۲۲ کیلومتر شروع شده و تاکنون ۲۱ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. مهمترین بخش این منطقه، تونل عریض و طویل البرز خواهد بود که در حال حاضر فقط کمتر از ۲۰۰ متر از اجرای این تونل باقی مانده است که تا سه ماه آینده حفاری تونل به اتمام می‌رسد و امیدواریم تردد بین دو طرف کوه البرز با اجرای این تونل به راحتی امکان‌پذیر باشد.

وی با بیان اینکه ۲۰ دستگاه تونل کوچک و بزرگ در طول پروژه آزادراه تهران ـ شمال وجود دارد، گفت: خوشبختانه عملیات اجرایی تمام این تونل‌ها آغاز شده است، اما برای اتصال این تونل‌ها به یکدیگر، نیاز به رفع مشکل معارضین ملکی داریم و باید املاک باقی‌مانده و ویلاهای در مسیر را خریداری کنیم؛ بنابراین فرآیند تملک اراضی‌های این منطقه نیز دنبال می‌شود که در حال حاضر در حال انجام تفاهمات لازم با صاحبان آنها هستیم.

خادمی خاطرنشان کرد: تمام عملیات فرآیند اجرای پروژه توسط مهندسان ایرانی انجام می‌شود و بالغ بر ۴۰ پیمانکار و مشاور ایرانی در پروژه فعال هستند؛ البته دو پیمانکار این پروژه برای اجرای تونل بزرگ البرز و همچنین طراحی معماری و منظر پروژه آزادراه تهران ـ شمال خارجی هستند.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید