Performancing Metrics

برخورد قانونی با مدیران متخلف نظام مهندسی | اتاق خبر
کد خبر: 413205
تاریخ انتشار: 21 تیر 1397 - 21:19
واکنش معاون آخوندی به اظهارات رئیس سازمان نظام مهندسی؛
معاون وزیر راه و شهرسازی با انتقاد از مواضع رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان گفت: آقای رجبی به مدیران نظام مهندسی توصیه می‌کند که به بخشنامه‌های وزارتخانه توجه نکنند؟ هیچ مماشاتی نخواهیم کرد.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، حامد مظاهریان در بیست و یکمین اجلاس عمومی سازمان نظام پزشکی، با تسلیت حادثه تصادف اتوبوس و تانکر نفت در سنندج گفت: اگر مردم در هرجایی از ایران آسیب ببینند، همه ما از یک پیکریم و داغدار می‌شویم. این محدود به مردم عزیز کردستان نیست و امیدواریم آلامی که دیدند تسکین پیدا کند.

وی ادامه داد: ما در رشته خود نیز همین وضعیت را داریم. آمار کشته‌های ساختمانی به نحو غیرقابل توجیهی بالاست. نیمی از کشته‌های ناشی از حوادث کار در ایران در حوزه ساختمان هستند. امیدوارم در بیانیه، به این قشر عزیزی که کارگران کشور هستند توجه کنیم؛ واقعیت این است این مهندس ساختمان است که در درجه اول باید این مسئولیت را بپذیرد.

مظاهریان در ادامه با انتقاد از مواضع رییس سازمان نظام مهندسی گفت: آیا آقای مهندس رجبی به مدیران نظام مهندسی توصیه می‌کنند که به بخشنامه‌های وزارتخانه توجه نکنند؟ با صراحت می‌گویم هیچ مماشاتی نخواهیم کرد.

وی افزود: اگر کسی بخشنامه‌های وزارتخانه را اجرا نکند، طبق اختیارات قانونی و به احترام قانون که باید حتما اجرا شود، برخورد یکسانی صورت خواهد گرفت. اگر ابلاغیه وزیر مورد توجه قرار نگیرد، ابلاغیه های رجبی نیز محلی از اهمیت نخواهند داشت!

این مقام مسئول ادامه داد: ما نمی‌توانیم پشت سر از تعامل صحبت کنیم، اما پشت میکروفن از نافرمانی از قوانین و مقررات سخن برانیم.

شفافیت وزارت راه و شهرسازی در اجرای قانون

معاون وزیر را ه وشهرسازی در ادامه با اشاره به برنامه های این وزارتخانه برای ایجاد تحول در مهندسی ایران گفت: صحبتی که آقای دکتر آخوندی روز گذشته مطرح کردند، کل مانیفستی است که برای بازتعریف مهندسی داریم.

وی ادامه داد: این صحبت تنها خطاب به سازمان‌های نظام مهندسی نیست. با سازمان برنامه و بودجه هم همین صحبت را داریم. سازمان نمی‌پذیرد که همه شرکت‌های آن‌ها باید از مهندسان عضو نظام مهندسی تشکیل شوند. با آن‌ها نیز همین بحث و جدل وجود دارد. هر هفته این جلسه‌ها دایر است و من فکر می‌کنم بتوانیم در هفته‌های آینده خبرهای خوبی داشته باشیم.

مظاهریان با اشاره به شفافیت روند اجرای امور در این وزارتخانه گفت: چیزی در پستو نخواهد بود. همه شما حق دارید که در جریان امور قرار بگیرید. ممکن است جایی از ما گله‌مند باشید، من این را می‌فهمم. نگرانی‌ها و سوالاتی وجود دارد. اما ما با شما شفاف صحبت می‌کنیم و موارد قانونی را جلو می‌بریم.

وی سپس با دعوت به حل اختلافات درون خانواده مهندسی افزود: اگر برای حل اختلافات از داور خارجی استفاده کنیم، به نتیجه‌ای نخواهیم رسید. در حال حاضر این گفت‌وگوها باعث شده که مهندسی به عنوان یکی از موضوعات مهم روز تلقی شود. بنابراین فکر می کنم باید این گفت وگوها را به فرصت تبدیل کنیم.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید