Performancing Metrics

پیشرفت ۷۰ درصدی آزادراه اصفهان- شیراز | اتاق خبر
کد خبر: 413377
تاریخ انتشار: 26 تیر 1397 - 09:06
خادمی خبر داد
معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد که با پیشرفت مطلوبی که پروژه آزادراه اصفهان به شیراز داشته، می‌توان انتظار داشت که این طرح یا در ماه‌های پایانی سال ۱۳۹۸ یا در سال ۱۳۹۹ به بهره‌برداری برسد.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، خیرالله خادمی اظهار کرد: این پروژه مهم که با طول ۲۲۵ کیلومتر طولانی‌ترین آزادراه در حال ساخت کشور به شمار می‌رود، خوشبختانه به مرز پیشرفت ۷۰  درصدی در عرصه زیرسازی رسیده و بیش از ۱۰۰ کیلومتر آن در زیرسازی کارشان به پایان نزدیک شده است.

به گفته وی، در صورتی که منابع مالی مورد نیاز برای این پروژه به موقع تخصیص یابد، می‌توان انتظار داشت که این مسیر مهم در آینده نزدیک زیر بار ترافیک رود.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور درباره نقش دولت در تامین منابع مالی این پروژه گفت: آخرین برآوردها نشان می‌دهد که این پروژه حدود ۲۰۰۰ میلیارد تومان تزریق اعتبار داشته که از این رقم ۵۰ درصد سهم دولت و ۵۰ درصد آورده سرمایه‌گذار بوده است.

وی با بیان اینکه این آزادراه یکی از مهم‌ترین طرح‌های زیرساختی ایران به شمار می‌رود، توضیح داد: آزادراه اصفهان- شیراز از اصلی‌ترین حلقه‌های تکمیل کریدور شمال به جنوب ایران به شمار می‌رود که مسافت سفر جاده‌ای میان این دو شهر  مهم را حدودا ۱۳۰ کیلومتر کاهش خواهد داد. از این رو با افتتاح آن در کنار صرفه‌جویی در زمان سفر از نظر هزینه و مصرف سوخت نیز صرفه جویی قابل توجهی به ثبت می‌رسد.

تکمیل پروژه‌های آزادراهی در طول سال‌های گذشته به عنوان یکی از اصلی‌ترین اولویت‌های دولت‌های یازدهم و دوازدهم در دستور کار قرار داشته که در کنار تکمیل برخی طرح‌ها، پیگیری پروژه‌های اولویت‌دار در دستور کار بوده است.

در کنار آزادراه اصفهان- شیراز، آزادراه‌های تهران- شمال، حرم تا حرم و پروژه‌های کنار گذر جنوبی تهران و کنارگذر شرقی اصفهان بخشی از پروژه‌هایی بوده که در طول این سال‌ها با پیشرفت‌های قابل توجهی مواجه شده است.

با توجه به بالا بودن هزینه ساخت آزادراه جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی داخلی و خار جی یکی از اصلی‌ترین اولویت‌های وزارت راه و شهرسازی در سال‌های گذشته را تشکیل می‌دهد.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید