Performancing Metrics

اعتماد مردم به پیام رسان‌های داخلی خوب بوده است | اتاق خبر
کد خبر: 413494
تاریخ انتشار: 28 تیر 1397 - 21:02
وزیر ارتباطات خبر داد:
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه اعتماد به پیام رسان های داخلی نیازمند زمان و وضع برخی قوانین و مقررات است، گفت: گزاره‌ای که گفته می‌شود پیام رسان‌های داخلی مورد استقبال مردم قرار نگرفته‌اند را به صورت مطلق و صددرصدی قبول ندارم.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، محمدجواد آذری جهرمی در حاشیه سفر خود به شهرستان باغملک در جمع خبرنگاران در خصوص استقبال مردم از پیام رسان های داخلی اظهار کرد: من چنین اعتقادی ندارم که عنوان می شود مردم از پیام رسان های داخلی استقبال نکرده‌اند.

وی با بیان این‌که ظرفیت پیام‌رسان‌های داخلی برای استفاده مردم مطلوب بوده است، افزود: اعتماد به پیام رسان های داخلی و نصب آنها توسط مردم با توجه به شرایط فعلی و توانمندی های این نرم افزارها خوب بوده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: نصب این نرم افزارها توسط مردم نیاز به زمان دارد تا مردم به این نرم افزارها اعتماد بیشتری کنند. در این زمینه در بعد اعتماد عمومی باید مقررات و قوانینی در نظر گرفته تا اعتماد مردم به پیام رسان های داخلی بیشتر شود.

آذری جهرمی ادامه داد: پیام رسان های داخلی باید به لحاظ فنی، ظرفیت های نرم افزارهای خود را توسعه دهند. همچنین وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز باید به لحاظ زیرساختی اقدامات بیشتری در این حوزه انجام دهد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص این‌که هنوز بخشی از مردم از فیلترشکن در کشور استفاده می کنند، عنوان کرد: پیام رسان های داخلی مورد استقبال بخشی از مردم نبوده است اما من در خصوص رفع فیلتر اظهار نظری نمی کنم و در این زمینه باید از مرجع آن سوال کرد.

گسترش خدمات ایرانسل در تمام نقاط روستایی و جاده‌ای تحت پوشش همراه اول در خوزستان

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: با الزام قانونی رومینگ در خوزستان، خدمات ایرانسل را در تمام نقاط روستایی و جاده‌ای که همراه اول پیش از این در آن حضور داشت، گسترش یافته تا ایرانسل نیز به گستردگی همراه اول در دسترس همه قرار بگیرد.

محمدجواد آذری جهرمی در جمع خبرنگاران در خوزستان اظهار کرد: اسفند ماه سال گذشته در سفر به خوزستان با استاندار جمع‌بندی‌هایی برای اجرای پروژه‌های مختلف داشتیم. جهت اقدامات آنی، چهار پروژه را تعریف کردیم تا بر اساس آن، مشکلات حادی که در سطح استان وجود داشت را رفع کنیم و بتوانیم توسعه‌های بعدی را انجام دهیم.

وی افزود: شمال خوزستان به دلیل کوهستانی بودن و گستردگی و پراکندگی جمعیتی، سالیان درازی است که از لحاظ خدمات‌رسانی مشکل دارد. بر این اساس در پروژه اول ۲۰ میلیارد تومان از اعتبارات دولت سرمایه‌گذاری کردیم تا پوشش بیش از ۲۹۰ روستا در این مناطق و بخشی از جاد‌ه را تامین کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: در این راستا ۲۷ برج مخاراتی جدید با استفاده از تکنولوژی‌های تامین انرژی نوین مانند سلول‌‌های خورشیدی احداث شد تا این برج ها خدمات لازم را برای مردم فراهم کنند. امروز از 290 روستای مد نظر ما، ۲۶۴ روستا وارد مدار شده‌ و پوشش‌های جاده‌ای آنها نیز تکمیل شده ‌است. برخی از این ارتباطات در مناطقی دایر شد که هنوز شبکه سراسری برق وجود ندارد.

آذری جهرمی عنوان کرد: همچنین بنا شد ۶۷.۵ میلیارد تومان صرف نوسازی شبکه زیرساخت ارتباط سیار استان خوزستان شود که در این زمینه ۲۱ سایت نسل دوم، ۴۳ سایت نسل سوم و ۵۵ سایت نسل چهارم که نیاز به نوسازی داشت را اصلاح کردیم. در مدت سه ماه همه اقدامات انجام شد و به ویژه در مناطق شهری این مشکلات رفع شد.

وی ادامه داد: ۱۰ سایت جدید نیز در مناطق جاده‌ای و برخی مناطق شهری خوزستان مصوب شده بود که بر این اساس در همین مدت اجرایی شد و بالغ بر ۴.۵ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری جدید به وسیله اپراتورهای تلفن همراه در این عرصه انجام شد و امروز شاهد بهره‌برداری از این طرح نیز بودیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: برای بهسازی این سایت‌های جدید و پروژه توسعه روستایی نیاز به توسعه زیرساخت‌های ارتباطی خوزستان داشتیم. در این راستا مسیر فیبر نوری جدید و سیستم‌های انتقال دایر شد و چهار میلیارد تومان نیز در این حوزه سرمایه‌گذاری انجام گرفت. برای پروژه‌های چهارگانه‌ای که تعریف کردیم در مجموع در این سه ماه ۹۶ میلیارد تومان سرمایه گذاری انجام شد که ۲۴ میلیارد تومان توسط دولت و مابقی از سوی بخش خصوصی پرداخت شد.

آذری جهرمی بیان کرد: از اقدامات مهم دیگری که در خوزستان انجام شد این بود که با الزام قانونی رومینگ در استان خدمات ایرانسل در تمام نقاط روستایی و جاده‌ای که همراه اول پیش از آن حضور داشت، به گستردگی همراه اول در دسترس همه قرار گرفت.

وی بیان کرد: در حال حاضر پوشش مناطق شهری خوزستان صددرصد و مناطق روستایی ۶۷ درصد است و این عدد از میانگین کشوری بالاتر است. تلاش ما بر این است که به اهداف برنامه ششم توسعه یعنی پوشش ۹۰ درصدی برسیم. البته به صورت خاص برای خوزستان که شرایط خاصی دارد تلاش بر این است که در زمان کوتاه‌تری به اهداف برنامه برسیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: گام بعدی که تعریف کردیم این است که تا پایان سال ۹۷ برخی اقدامات دیگر انجام شود که به نظر می‌رسد با انجام آن‌ها شرایط ارتباطی خوزستان رشد قابل توجهی خواهد کرد.

آذری جهرمی در خصوص تاثیر ریزگردها و گرما بر تاسیسات ارتباطی خوزستان، عنوان کرد: سیستم‌های مخابراتی در برابر استانداردهای محیطی مقاومت دارند و با سرمایه‌گذاری های صورت گرفته تجهیزات نصب شده در خوزستان نیز نسبت به سایر استان‌ها متفاوت است و تجهیزات این استان در برابر این عوامل مقاوم هستند.  

وی ادامه داد: مشکل ما در خوزستان تامین انرژی است. زمانی که شبکه برق دچار مشکل می‌شود، سایت‌های مخابراتی را می توانیم به طور استاندارد چهار ساعت در مدار نگهداریم ولی پس از آن از مدار خارج می‌شوند. آثاری که شرایط محیطی بر شبکه برق می گذارد، می‌تواند شرایط ما را نیز تحت تاثیر قرار دهد و این اتفاقی بود که در سال گذشته افتاد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: ما در بحث پدافندی برنامه‌ریزی‌هایی در استان انجام داده ایم و سایت‌های اصلی را دیزلی طراحی کرده ایم و بخشی از تجهیزات دیزل را نیز به صورت اضطراری در محدوده استان نگه داشته ایم که در صورت قطعی برق، شبکه‌ها مقاوم باشد و شاهد مشکلات در این زمینه نباشیم.

انتهای پیام/
کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید