Performancing Metrics

تحریم ایران سود پالایشگاه‌های هند را تهدید می‌کند | اتاق خبر
کد خبر: 413647
تاریخ انتشار: 1 مرداد 1397 - 13:01
ام‌آرپی‌ال هند؛
شرکت پالایشگاهی مانگالور هند اعلام کرد که تحریم‌های آمریکا بر علیه ایران و فشار به هند برای کاهش واردات نفت از این کشور، عرضه در کوتاه‌مدت را با ریسک قابل‌توجهی روبرو می‌کند.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، شرکت پالایشگاهی و پتروشیمی مانگالور (ام‌آرپی‌ال) هند اعلام کرد که تحریم‌های آمریکا بر علیه ایران و فشار به هند برای کاهش واردات نفت از این کشور، عرضه در کوتاه‌مدت را با ریسک قابل‌توجهی روبرو می‌کند و به سودآوری پالایشگاه‌های هند آسیب می‌زند.

ام‌آرپی‌ال در گزارش سالانه ۲۰۱۸-۲۰۱۷ خود می‌گوید به دنبال منابع جایگزین نفت از استرالیا، آفریقای غربی و آمریکای جنوبی است تا هرگونه کاهش عرضه نفت ایران را که یک چهارم نفت مورد نیاز این شرکت را تشکیل می‌دهد، جبران کند.

ام‌آرپی‌ال بیش از ۶۵ درصد از واردات سالانه خود را که نزدیک به ۱۶ میلیون تن نفت خام است، با قراردادهای شرایط ثابت خود، از خاورمیانه تامین می‌کند. ایران ۲۵ درصد نفت این شرکت را تامین می‌کند.

در گزارش این شرکت آمده است: تحولات اخیر پیرامون ایران و تحریم‌های قریب‌الوقوع آمریکا و فشار بر هند برای کاهش واردات از ایران، عرضه نفت برای این شرکت را در کوتاه‌مدت با ریسک بزرجی مواجه کرده است.

ام‌آرپی‌ال در بیانیه خود نوشت: تحریم‌های ضد ایران، که تامین‌کننده مهم نفت خام این شرکت است، خطری فوری برای سودآوری شرکت می‌باشد. کاهش عرضه نفت خام ایران به واسطه تحریم‌ها، بر قیمت‌های جهانی نفت تاثیر گذاشته و در کوتاه‌مدت به این شرکت آسیب می‌زند.

ام‌آرپی‌ال می‌گوید هند در معرض ریسک‌های جهانی انرژی قرار دارد و وضعیت ژئوپولیتیک خاورمیانه، تحریم‌های ایران و افزایش اخیر قیمت‌های نفت و متعاقب آن قیمت بنزین، بر رشد اقتصادی بخش‌هایی به غیر از انرژی هم تاثیر منفی خواهد گذاشت.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید