Performancing Metrics

ایران از دشواری‌ها به سلامت عبور می‌کند | اتاق خبر
کد خبر: 413808
تاریخ انتشار: 4 مرداد 1397 - 21:18
نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران:
نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: این درست است که جامعه ایرانی این روزها با دشواری‌هایی مواجه شده است، اما باید به این مهم هم توجه داشت که سرزمینی به نام ایران نشان داده همواره این توانایی را دارد که از میان دشواری‌ها به سلامت عبور کند.
 
به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، حسین سلاح ورزی گفت: ایران از نشیب‌هایی که در تاریخ معاصر به ویژه در سال‌های پس از جنگ‌های تاسف بار با روسیه تزاری در هنگامه جنگ‌های جهانی اول و دوم جهانی سربلند بیرون آمده است و تمامیت ارضی خود را صیانت کرده است.

او ادامه داد: مرزهای بین المللی ایران در این دوره‌های اخیر دست نخورده باقی مانده و ایران با داشتن یک سرزمین پهناور و شهروندانی که در درون خود دارای سرشتی یگانه‌اند همواره سرپا مانده است.

سلاح ورزی اضافه کرد: ایرانیان نشان داده‌اند در بدترین شرایط نیز امید خود را از دست نمی‌دهند و با تکیه بر تاریخ دور و دراز و سرزمین پهناور و اقلیم و جغرافیا و داشته‌های طبیعی و ثروت‌های پیدا و پنهان از پیچ‌های مهلک عبورمی‌کنند.

رئیس اتاق بازرگانی لرستان افزود: آیا این امیدواری‌ها را باید سرسری گرفت و از کنار آن عبور کرد و یا با تمرکز بر روی داشته‌هایمان و کنار زدن ابرهای ناامیدی و سایه سنگین رخوت به روزهای روشن رسید؟ چرا باید امیدواربود؟ ایران هنوز دارای دومین ذخایر گاز طبیعی جهان است و ارزش این ثروت خدادادی میلیاردها دلار است که می‌توان در یک فرایند و روند سازگار با دنیای امروز آن را به کالاهای استراتژیک تبدیل کرد و به دنیا فروخت. ایران هنوز در میان کشورهای اصلی دارنده منابع و میدان‌های نفت خام است که در دنیا مشتری قرص و  محکم دارد و می توان با تبدیل این ثروت به درآمد در یک دوره مناسب و با سیاستگذاری کارآمد پایه‌های محکم توسعه مادی و افزایش درآمد سرانه و رشدهای پایدار را بنا کرد.

وی یادآور شد: ایران از سوی دیگر با داشتن ۶۰ نوع محصول معدنی متفاوت در بین کشورهای جهان در رتبه ۱۵ کشورهای دارای منابع معدنی غنی قراردارد. این منابع شامل کروم، زغال سنگ، مس، سنگ آهن، سرب، منگنز و روی است. ایران به لحاظ اینکه در جغرافیای حمل و نقل در یک منطقه ممتاز قرار دارد، می‌تواند تنها با اتکای به این مزیت یکی از کشورهای قدرتمند اقتصادی باشد.

سلاح‌ورزی با اشاره به اینکه برخورداری از نزدیک به ۳۰ مرز جاده ای بین المللی، مرزهای ریلی، بندرهای تجاری کوچک و بزرگ، قرار گرفتن در مسیر کریدورهای ترانزیتی بین المللی، قرار گرفتن در مسیر تاریخی جاه ابریشم و غیره استعداد بالایی برای تولید ثروت به ایران داده است، خاطرنشان کرد: یکی از منابع دست نخورده ثروت این کشور بدون تردید توانایی‌های شگفت انگیر گردشگری است.

نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد: در حالی که ایران مساحتی به اندازه مجموع  شمار قابل اعتنایی از کشورهای اروپایی و کشورهای حاشیه خلیج فارس است و با تاریخ دور و دراز و مراکز دیدنی پرشمار می‌تواند سالانه به اندازه درآمد نفت درامد ارزی کسب کند، هنوز از این گنج ناشناس بهره و استفاده کافی نشده است.

وی گفت: ایران با وجود اینکه صنعتی بسیار نیرومند ندارد اما نسبت به بسیاری از کشورها، در توسعه صنعتی پیشتاز بوده و هست. این کشور زیرساخت‌های صنعتی مناسبی دارد که در زمان لازم به محل تولید ثروت منجر خواهد شد. ازهمه این‌ها باارزش‌تر و مهم‌تر اما داشتن مردمی با انگیزه‌های بالای پیشرفت و رفاه مادی است. ایرانیان اکنون در همه سرزمین‌های جهان حضور دارند و نشان داده‌اند توانایی فوق العاده‌ای برای پیشرفت دارند.

وی اظهار کرد: ایران با داشتن این همه ثروت استفاده نشده و این مردمان با انگیزه و داشتن روحیه‌ای نیرومند در لابلای این آب و خاک هرگز از پا درنمی‌آید. به این گزاره ایمان داشته باشیم و راه را بر دیو ناامیدی و یاس ناهموار سازیم.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید