Performancing Metrics

عربستان منکر توقف عرضه سهام آرامکو شد | اتاق خبر
کد خبر: 415056
تاریخ انتشار: 1 شهریور 1397 - 16:21
عربستان سعودی اخبار منتشره مبنی بر اینکه برنامه فروش سهام غول نفتی آرامکو در بورس متوقف شده است را تکذیب کرد.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، رویترز پیش‌تر گزارش کرده بود که گروهی از مشاوران مالی طرح فروش ۵ درصد از سهام آرامکو را رها کرده‌اند. این خبرگزاری به نقل از یک منبع آگاه نوشته بود تصمیم مذکور مدتی قبل گرفته شد، اما اعلام نشده بود.

خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان سعودی اعلام کرد دولت به برنامه عرضه اولیه سهام آرامکو که گفته می‌شود بزرگترین عرضه اولیه عمومی یک شرکت در جهان خواهد بود، ادامه می‌دهد.

محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان در راستای برنامه اصلاحات اقتصادی خود و تهیه نقدینگی برای کاهش کسری بودجه هنگفت کشور، فروش سهام آرامکو را نخستین بار در اوایل سال ۲۰۱۶ پیشنهاد کرد.

وی در آن زمان پیش‌بینی کرده بود ارزش آرامکو حدود ۲ تریلیون دلار خواهد بود. تحت این برنامه، قرار بود سهام آرامکو در بازار سهام ریاض و یکی از مراکز مالی بین المللی بزرگ جهان عرضه شود.

رویترز پیش‌تر گزارش کرده بود با چهار منبع صنعتی آگاه درباره مسکوت شدن این طرح صحبت کرده است و مشاوران مالی که روی عرضه سهام آرامکو کار می‌کردند اکنون روی خرید یک سهم استراتژیک در شرکت پتروشیمی سعودی سابیک متمرکز شده‌اند.

در اواخر سال ۲۰۱۷ شایعاتی پیچید که عرضه عمومی سهام آرامکو ممکن است لغو شود و در عوض سهام آرامکو به صورت خصوصی به صندوق‌های سرمایه گذاری بزرگ جهان و سرمایه‌گذاران موسسه‌ای فروخته شود.

بر اساس گزارش شبکه بی بی سی، آرامکوی عربستان بزرگترین شرکت نفت و گاز جهان است که طبق برآورد مجله فوربس، روزانه یک میلیارد دلار درآمد دارد.

بازارهای لندن، هنگ کنگ و نیویورک برای میزبانی عرضه سهام آرامکو به شدت در رقابت بوده‌اند.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید