Performancing Metrics

اعداد و ارقام اقتصادی در هفته پایانی مرداد 1397 | اتاق خبر
کد خبر: 415123
تاریخ انتشار: 3 شهریور 1397 - 09:46
جهان اقتصاد و کسب‌وکار به روایت آمار
رشد درآمد واقعی خانوارهای کشورهای OECD، آمار کارگران زیر خط فقر مطلق در کشورهای درحال‌توسعه و اقتصادهای نوظهور، رقم بسته حمایت مالی اتحادیه اروپا برای ایران و پیش‌بینی ارزش تجارت آنلاین در آمریکای لاتین، مهم‌ترین اعداد و ارقام اقتصادی در هفته گذشته را تشک

به گزارش اتاق خبر، به نقل از اتاق ایران، در هفته‌ای که گذشت اعداد و ارقام متعددی در ارتباط با اقتصاد، تجارت و کسب‌وکار در اقصی نقاط جهان، از سوی رسانه‌ها، نهادهای اقتصادی ملی و بین‌المللی و مراکز تحقیقاتی منتشر شد که مهم‌ترین آنها را می‌توان در موارد ذیل خلاصه نمود:

300 میلیون نفر

سازمان بین‌المللی کار: بیش از 300 میلیون نفر از کارگران کشورهای درحال‌توسعه و اقتصادهای نوظهور هنوز زیر خط فقر مطلق زندگی می‌کنند.

70 درصد

فائو: بخش کشاورزی به‌تنهایی 70 درصد برداشت سالانه از ذخایر آب شیرین در جهان را به خود اختصاص داده است.

45 درصد

فائو: حدود 45 درصد از افراد شاغل در بخش کشاورزی را زنان تشکیل می‌دهند.

24 و 69 درصد

یونیدو: نرخ بیکاری مردان و زنان در اقلیم کردستان عراق در ماه گذشته میلادی به ترتیب 24 و 69 درصد برآورد شده است.

22 میلیارد دلار

فایننشال تایمز: بانک مرکزی چین به‌منظور تقویت قدرت وام‌دهی بانک‌های تجاری، رقمی معادل 22 میلیارد دلار به نظام بانکی این کشور تزریق کرد.

14.6 میلیارد یوان

فایننشال تایمز: شرکت چینی شیائومی که تنها 8 سال از تأسیس آن می‌گذرد، در سه‌ماهه دوم سال جاری میلادی 14.6 میلیارد یوان (2.1 میلیارد دلار) سود کسب کرده است. این شرکت نسبتاً نوپای چینی توانسته است در سه‌ماهه دوم امسال از لحاظ سهم بازار رتبه چهارم جهان را به خود اختصاص دهد.

18 میلیون دلار

رویترز: اتحادیه اروپا با اعطای کمک 18 میلیون یورویی به ایران موافقت کرد. این مبلغ به‌عنوان بخش اول بسته حمایتی 50 میلیون دلاری اتحادیه اروپا، به ایران پرداخت خواهد شد.

20 هزار شغل

رویترز: شرکت آلمانی زیمنس قصد دارد در افق 2020 به‌منظور کاهش هزینه‌های پرسنلی، حقوقی و مالی خود، حدود 20 هزار نفر از کارکنان خود را تعدیل کند.

5 میلیارد دلار

رویترز: شرکت خدمات مالی و بانکداری کردیت سوئیس در تبعیت از تحریم‌های آمریکا علیه روسیه، 5 میلیارد دلار از دارایی‌های این کشور را مسدود کرد.

800 میلیون نفر

بلومبرگ: تعداد کاربران اینترنت در کشور 1.4 میلیارد نفری چین به‌تازگی از مرز 800 میلیون نفر عبور کرده است.

15 درصد

ای‌مارکتر (eMarketer): تنها 15 درصد از مصرف‌کنندگان پردرآمد آمریکایی در مبادلات مالی روزمره خود از فناوری پرداخت موبایلی استفاده می‌کنند.

53.2 میلیارد دلار

ای‌مارکتر (eMarketer): در سال جاری میلادی ارزش تجارت آنلاین محصولات خرده‌فروشی در منطقه آمریکای لاتین با 17.9 درصد رشد نسبت به سال گذشته به 53.2 میلیارد دلار خواهد رسید.

314 میلیارد دلار

اداره تحلیل‌های اقتصادی آمریکا: مردم آمریکا در سال 2017 حدود 314 میلیارد دلار صرف خرید انواع غذای فوری کرده‌اند.

99 و 70 درصد

سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD): حدود 99 درصد از شرکت‌های فعال در کشورهای عضو OECD را شرکت‌های کوچک و متوسط تشکیل می‌دهند و 70 درصد از کل افراد شاغل این کشورها در شرکت‌های مذکور مشغول کار هستند.

0.7 درصد

سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD): درآمد سرانه واقعی خانوارهای کشورهای عضو OECD در سه‌ماهه نخست سال جاری میلادی 0.7 درصد نسبت به دوره گذشته رشد داشته است.

55 درصد

اداره آمار وزارت کار آمریکا: در ماه گذشته میلادی 55 درصد از جوانان 16 تا 24 ساله آمریکایی شاغل بوده‌اند.

 
کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید