Performancing Metrics

پیشنهاد اصلاح قیمت خودرو به ستاد تنظیم بازار رفت | اتاق خبر
کد خبر: 417633
تاریخ انتشار: 26 مهر 1397 - 20:47
معاون وزیر صنعت؛
رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با بیان اینکه قیمت های فعلی خودروسازان را دچار مشکل کرده است، گفت:سازمان حمایت پیشنهاد اصلاحیه قیمت‌ها را داده وستاد تنظیم بازار باید تصمیم گیری کند.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، منصور معظمی گفت: امروز به دلیل تغییرات در نرخ ارز به طور قطع قیمت تمام شده خودروسازان بسیار افزایش پیدا کرده است و خودروسازان درخواست جدی برای اصلاح قیمت ها دارند.

رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران گفت: نکته مهم‌تر این است که خودروسازان ما قراردادهایی با قطعه سازان دارند که این قردادها بر مبنای نرخ ارز ۳۲۰۰ تومان و ۳۸۰۰ تومان است، اما امروز با افزایش ۳ برابری قیمت ارز در سامانه نیما اگر قیمت قطعه سازان اصلاح نشود بسیاری از آنها دچار گرفتاری جدی می شوند.

وی افزود: ما پیشنهاد تعیین قیمت تمام شده را به رئیس جمهور دادیم و در شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا مطرح شد و اجازه داده شد قیمت بر اساس آنچه سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان تعیین می‌کند و ستاد تنظیم بازار آن را تصویب می‌کند، اجرایی شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، با تاکید بر اینکه خودروسازان نمی‌توانند و حق ندارند که قیمت‌های خود را خودسرانه افزایش دهند، گفت: وزارت صنعت متعهد شده است که از نظر میزان تولید نیاز داخل را تامین کند و اگر اتفاق خاصی رخ ندهد به طور قطع تولید مورد نیاز را تا پایان سال می توانیم تامین کنیم.

وی گفت:​ سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان پیشنهاد خود را برای اصلاح قیمت خودروها داده و منتظر تصمیم‌گیری ستاد تنظیم بازار هستیم.

رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران افزود: زمان اعلام اصلاح قیمت‌ها بستگی به ستاد تنظیم بازار دارد که بعد از اعلام می تواند اجرایی شود و تا قبل از آن زمان بر اساس قیمت‌های قبلی باید خودروسازان عمل کنند اگر چه قیمت‌های فعلی به طور یقین خودروسازان را دچار مشکل جدی می کند. 

وی با بیان اینکه اگر اصلاح قیمت ها اعلام شود برای نیمه دوم امسال خواهد بود، افزود: قانون این اختیار را به سازمان حمایت داده و این سازمان نیز جلسات متعددی را با خودروسازان داشته است و پیشنهادی را مطرح کرده‌اند تا مراجع ذیربط آن را تصویب و ابلاغ کنند.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید