Performancing Metrics

رشد اقتصادی چین به پایین‌ترین سطح ۹ ساله خود می‌رسد | اتاق خبر
کد خبر: 417640
تاریخ انتشار: 27 مهر 1397 - 09:46
هزینه بالای جنگ تجاری؛
احتمال این وجود دارد که همین روزها سرمایه‌گذارن و سیاست‌گذاران جهان با هشدار شدیدی در مورد هزینه جنگ تجاری آمریکا-چین روبرو شوند؛ رشد اقتصادی چین ممکن است کند شده باشد.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، احتمال این وجود دارد که همین روزها سرمایه‌گذارن و سیاست‌گذاران جهان با هشدار شدیدی در مورد هزینه جنگ تجاری آمریکا-چین روبرو شوند؛ نظرسنجی رویترز پیش‌بینی می‌کند رشد اقتصادی ربع سوم چین به کندترین حد خود از بحران اقتصادی جهان تا کنون می رسد.

بالا گرفتن تنش‌های تجاری با آمریکا باعث شده است که درآمدهای صادرات این کشور کاهش یابد و چین سعی می‌کند با سیاست‌گذاری‌های مالی حمایتی و تسهیل مواضع خود در مورد ریسک‌زدایی از اقتصاد، از سرعت کند شدن دومین اقتصاد بزرگ جهان بکاهد، اما تاثیر کامل تعرفه‌های بالاتر آمریکا هنوز احساس نشده است.

تحلیل‌گران می‌گویند اقدامات حمایتی بیشتری در این زمینه لازم خواهد بود چراکه ریسک‌ها در مورد چشم‌انداز رشد اقتصادی چین، از ربع دوم سال بیشتر شده است.

نظرسنجی رویترز از ۶۸ اقتصاددان نشان داد که پیش‌بینی می‌شود در بازه جولای-سپتامبر رشد اقتصادی چین ۶.۶ درصد شود، که این کندتر از ربع سال قبلی، با رشد ۶.۷ درصد، است و کندترین نرخ رشد از ربع اول سال ۲۰۰۹ تا کنون می‌باشد.

رشد پیش‌بینی شده برای ربع سوم، هنوز از هدف سالانه ۶.۵ درصدی دولت بالاتر است.

تا به اینجای امسال یوآن ۶ درصد از ارزش خود در برابر دلار را از دست داده است. این می‌تواند باعث کاهش تاثیر تعرفه‌های آمریکا شود، ریسک‌هایی هم در مورد خروج سرمایه از چین ایجاد خواهد کرد.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید