Performancing Metrics

شریعتمداری موفق می‌شود اگر ... | اتاق خبر
کد خبر: 417934
تاریخ انتشار: 4 آبان 1397 - 12:38
کارشناس حوزه کار از وزیر پیشنهادی تعاون، کار ورفاه اجتماعی خواست تا برنامه شش ماهه خود را برای رسیدگی به وضعیت بنگاههای تولیدی ارائه دهد. او گفت: موفقیت شریعتمداری در وزارت کار در گروی داشتن برنامه‌ای جدید و متفاوت از برنامه‌ها و توصیه‌ها و تفکرات گذشته ا

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، حمید حاج اسماعیلی در ارزیابی برنامه‌های وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حوزه روابط کار، گفت: فرقی که آقای شریعتمداری با آقای ربیعی دارد این است که فردی اجرایی است و سابقه کاری بیشتری دارد، در دولت هم نفوذش به اندازه کافی است و در گروه‌های مخالف هم مقبولیتهایی برای مدارا با شریعتمداری وجود دارد و اینها نکات مثبت ایشان است.

وی ادامه داد: اما با همه این ویژگی‌ها ایشان قطعا می‌داند که اداره وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همانند صنعت، معدن و تجارت نیست. این وزارتخانه نیاز به خون تازه،  برنامه تازه و نگاه جدیدی دارد و اگر بخواهد دنباله روی سیاستهای گذشته و یا توصیه‌ها و برنامه‌های وزرای قبل باشد، قطعا شکست خواهد خورد.

این کارشناس حوزه کار متذکر شد: درست است که ایشان در بخشهای صنعت و بازرگانی از سابقه بالایی برخوردار است ولی اشراف چندانی به حوزه کار و رفاه ندارد، با این حال بیش از هر برنامه و اقدامی از ایشان انتظار داریم که بتواند شرایط بنگاههایی را که دچار مشکل شده‌ و هر روز خاموش می‌شوند را تغییر بدهد. اگر این گام را به درستی بردارد ۵۰ درصد مشکلاتی که وزارت کار در بحث تعطیلی کارخانه‌ها، امنیت شغلی و معیشت کارگران دارد هم برطرف می‌شود.

حاج اسماعیلی افزود: در حال حاضر بنگاهها به دلیل نوسانات ارزی، تامین مواد اولیه، واردات و تحریم‌ها دچار مشکلات بسیاری شده‌اند و وزیر پیشنهادی در صورت کسب رأی اعتماد باید برنامه شش ماهه خود را در رسیدگی به وضعیت بنگاهها ارائه کند و بنگاههای تولیدی را در اولویت قرار دهد.

وی گفت: پس از آن اگر ثباتی برای فعالیت بنگاهها در بازار فراهم شود می‌توان انتظار داشت که دنبال اصلاح قانون کار، اصلاح سیاستهای پولی و مالی و توسعه بازار کار برویم.

این کارشناس حوزه کار در عین حال از وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواست تا مواضعی کاملا شفاف و متمایز با فعالیتهایی که طی چند سال گذشته در وزارت کار صورت گرفته دنبال کند و برای پیشبرد برنامه‌ها و اداره وزارتخانه تحت تاثیر گروهها و جناح‌های سیاسی قرار نگیرد.

وی همچنین صندوق‌ تامین اجتماعی را چالش دیگر وزیر جدید کار دانست و گفت: با توجه به نگرانی‌هایی که برای تامین اجتماعی و بیمه‌ شدگان وجود دارد انتظار داریم که ایشان شجاعت ایجاد اصلاحات در تامین اجتماعی و دیگر صندوق‌ها را داشته باشند.

حاج اسماعیلی در پایان گفت: معتقدم اگر چه آقای شریعتمداری در قبال مسئولیت‌هایی که در وزارت صمت داشته هنوز به مجلس پاسخ نداده است، ولی با توجه به سابقه اجرایی زیادی که در دولتهای گذشته و این دولت دارد در صورتی که به جای بیان مواضع کلی و مبتنی بر رویکردهای گذشته، برنامه عملیاتی قابل قبولی به مجلس بدهد شانس با وی یار خواهد بود.

محمد شریعتمداری ـ گزینه پیشنهادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تقویت معیشت خانوارهای کارگری،  حفظ امنیت شغلی و صیانت از نیروهای کار را در صورت کسب رأی اعتماد مجلس جزو برنامه‌های خود اعلام کرده است. حمایت از بنگاههای تولیدی و ارتقای قدرت خرید کارگران و اصلاح قانون کار از دیگر برنامه‌های وی است.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید