Performancing Metrics

استقبال کارگران از توزیع بسته غذایی دولت | اتاق خبر
کد خبر: 418628
تاریخ انتشار: 19 آبان 1397 - 21:42
رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران با استقبال از اقدام دولت در توزیع اولین بسته حمایت غذایی از این ماه گفت: در جلسه این هفته شورای عالی کار تصمیمات لازم را برای ترمیم مزد کارگران خواهیم گرفت.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، ابوالفضل فتح الهی اظهار کرد: جامعه کارگری از توزیع بسته‌های حمایت غذایی دولت استقبال می‌کند و با توجه به وضعیتی که به لحاظ معیشتی برای بسیاری از خانوارهای کارگری پس از نوسانات نرخ ارز به وجود آمد لازم بود که چنین اقدامات حمایتی از اقشار ضعیف و محروم جامعه صورت گیرد.

وی ادامه داد: در حال حاضر بهترین گزینه برای حمایت از دهک‌های پایین جامعه با توجه به شرایط تورمی و کوچک شدن سبد معیشت، اختصاص سبد کالا است که دولت هم اعلام کرده به صورت مقطعی در چند نوبت توزیع خواهد کرد.

 رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران درعین حال به ارسال دعوتنامه‌ها برای حضور در جلسه سه شنبه شورای عالی کار اشاره کرد و گفت: در این جلسه تلاش می‌کنیم تا به گونه‌ای که هم بار تورمی نداشته باشد و هم به معیشت کارگران کمک کند، روشهای جداگانه‌ای را برای ترمیم دستمزد کارگران پیش ‌بینی کنیم.

فتح الهی، تاکید کرد: کارگران علاوه بر سبد کالایی که دولت اختصاص خواهد داد، باید برای کارگران بسته‌های غذایی جداگانه‌ای درنظر گرفته شود چرا که بیشترین آسیب را به لحاظ افزایش نرخ ارز و کالاهای اساسی در چند ماه گذشته کارگران متحمل شده‌اند.

وی گفت: بسته غذایی تنها بخشی از هزینه های کارگران را که مربوط به خوراک است، پوشش می دهد ولی در مورد سایر هزینه‌ها مثل اجاره بهای مسکن،‌ ایاب و ذهاب و درمان کارگران به شدت در مضیقه‌اند که از این جهت لازم است تصمیمات لازم برای ترمیم مزد کارگران صورت گیرد و در جلسه این هفته شورای عالی کار نسبت به این مساله چاره‌اندیشی خواهیم کرد.

دکتر روحانی رئیس جمهوری در پایان نشست امروز با سران قوا از پیش‌بینی هایی برای حقوق و دستمزد در بودجه سال آینده خبر داد و اعلام کرد که اولین بسته حمایت غذایی آبان ماه توزیع می‌شود. به گفته وی، این بسته‌ غذایی به افرادی که مشکلات بیشتری دارند و در فشار بیشتری هستند پرداخت خواهد شد و این روند تا پایان سال در چند نوبت ادامه خواهد یافت تا مشکلاتی که برای مردم پیش آمده تا حدودی جبران شود.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید