Performancing Metrics

باید بومی سازی قطعات نفت را به متخصصان داخلی سپرد | اتاق خبر
کد خبر: 419146
تاریخ انتشار: 1 آذر 1397 - 17:15
مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب:
مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب گفت: باید به گونه ای فعالیت کنیم که کار بومی سازی قطعات نفت را به متخصصان داخلی بدهیم.

 

به گزارش اتاق خبر، احمد محمدی پیش از ظهر پنج شنبه در آئین گشایش دهمین نمایشگاه تخصصی تجهیزات ساخت داخل صنعت نفت و حفاری خوزستان اظهار کرد: آغاز نمایشگاه نفت و حفاری به سال ۱۳۸۸ برمی گردد؛ بومی سازی نیازهای این صنعت از جمله رویکرد و اهداف اصلی طی سال های اخیر بود که هر سال کیفیت آن ارتقاء پیدا می کند.

وی افزود: بسیاری از تجهیزات در حوزه چاه محور، تأسیسات و عملیات حفاری را بومی سازی کردیم که این موضوع با صرف فعل خواستن و نگاه به داخل محقق شد.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با اشاره به اینکه در حفاری یک چاه ۲۰ هزار قطعه به کارگیری می شود، تصریح کرد: اگر به همه توانمندی ها و ظرفیت های موجود برای بومی سازی قطعات دست پیدا نکردیم شاید خودمان نخواستیم؛ مدیران میان دستی باید تلاش و همت بیشتری در این زمینه داشته باشند.

محمدی بیان کرد: نباید بخشی از نیازها را مخفی و به بخش خصوصی و صنعت یا دانشگاه ارائه نکرد؛ باید از ظرفیت متخصصان بیشتر بهره مند و تأمین نیازها را تا حد امکان به آنها سپرد.

وی با اشاره به لزوم به خدمت گرفتن ظرفیت راکد استان های خوزستان، کهگیلویه و بویر احمد، بوشهر، فارس و ایلام ادامه داد: مناطق نفتخیز جنوب در پهنه ای ملی فعالیت و عملکرد آن حتی در کشورهای خارجی که با آن ارتباط دارند، اثرگذار است.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در خصوص برگزاری نمایشگاه گفت: رونمایی از کالا و تجهیزات پرکاربرد حفاری و همچنین سیستم های کنترلی و فرآیندی که بومی سازی شدند، برگزاری نشست و پنل های تخصصی با شرکت های دانش بنیان و انجمن های تخصصی از جمله برنامه های نمایشگاه است.

محمدی با اشاره به حضور ۲۲۰ شرکت داخلی در قالب ۱۶۰ غرفه اضافه کرد: انعقاد تفاهمنامه و قراردادهای ساخت تجهیزات داخل به منظور حمایت از ساخت داخل و انجام اقدامات عملی نیز از دیگر برنامه های نمایشگاه است.

وی خبر داد: ۷۰ درصد از شرکت کنندگان در نمایشگاه (بالغ بر ۱۵۰ شرکت) سازندگان تجهیزات و ۳۰ درصد جزو تأمین کنندگان، شرکت های دانش بنیان و مراکز تحقیقاتی هستند.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در پایان یادآور شد: با توجه به رویکرد وزارت نفت یک سری طرح های عمده و مجموعه فعالیت های گسترده ای طراحی و برنامه ریزی شده که بخشی از آن در بُعد توسعه میادین و بخشی معروف به امور عملیات محور است.

منبع: مهر

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید