وزیر نفت در حالی از افزایش ظرفیت تولید نفت می گوید که بررسی ها نشان می دهد در ۲۷ بسته قراردادی افزایش تولید در شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب موفقیتی حاصل نشده است.
مدیر نظارت بر طرحهای عمرانی مناطق نفتخیز شرکت ملی نفت ایران گفت: از سال ۹۲ تا کنون هزار و ۹۹ پروژه عمرانی با اعتبار ۱۳ هزار میلیارد ریالی در مناطق محروم نفتخیز اجرا شده است.
نخستین تفاهمنامه و قرارداد محرمانگی برای مطالعه میدان کرنج و شادگان،۳ آذر ۹۵ بین شرکت ملی نفتخیز جنوب و کنسرسیوم پرگس به امضا رسید که همچنان در ابهام بوده و تبدیل به قرارداد نشده است.
در حالی که برخی مسئولان معتقدند افزایش ضریب برداشت میادین نفتی کشور نیازمند فناوری هایی است که صرفا کشورهای خارجی در اختیار دارند، کارشناسان می گویند این مهم با تزریق گاز به میادین ممکن است.
مدیر تولید شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب از پیشراهاندازی تلمبهخانه گوره C در گچساران خبر داد و گفت: با راهاندازی کامل این تلمبهخانه ظرفیت پمپاژ نفت به مقاصد صادراتی افزایش می یابد.
یک مقام مسئول با بیان این که ۷۰ درصد تجهیزات مورد نیاز صنعت نفت در داخل کشور تولید میشود،گفت:تضمین میدهم تا زمانی که کالاهای با کیفیت و استاندارد داخلی تولید میشود، مشابه خارجی نمیخریم.
مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، فرودگاه اهواز را یکی از موانع توسعه میدان نفتی اهواز خواند و گفت: فرودگاه روی حدود ۲ درصد از روی سطح مخازن میدان اهواز قرار گرفته است.
مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب از امضای نخستین قرارداد توسعه میادین نفتی در این شرکت تا دی ماه خبر داد و گفت: این قرارداد در قالب مدل جدید قراردادهای نفتی، امضا خواهد شد.
مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب گفت: براساس برآوردهای صورت گرفته چنانچه ۶۶ مخزن موجود در مناطق نفتخیز جنوب وارد مدار شده و همه پروژههای افزایش بازیافت نیز اجرا شود، ضریب برداشت فعلی مناطق نفتخیز جنوب بین ۱۵ تا ۲۰ درصد افزایش خواهد یافت.