Performancing Metrics

هدفگذاری اعزام ۵۰۰۰ نیرو به خارج کشور تا پایان سال | اتاق خبر
کد خبر: 419835
تاریخ انتشار: 16 آذر 1397 - 16:30
رئیس انجمن صنفی کاریابی‌های بین المللی اعلام کرد
رئیس انجمن صنفی کاریابی‌های بین المللی از تفاهم با دانشگاه تهران برای تعیین نقشه راه اعزام نیروی کار به خارج کشور خبر داد و بر لزوم معافیت مالیاتی دفاتر کاریابی تاکید کرد.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، محمد احمدپور از برگزاری همایش کاریابی‌ها در سال آینده خبر داد و گفت: در حال حاضر دستورالعمل تبلیغات کاریابی‌ها با تشکیل کارگروه و ارتباط با اداره کل تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی احیا شده است و با وزارت امور خارجه نیز رایزنی کرده‌ایم که برای همایش سال آینده کاریابی‌ها تعدادی از سفیران دعوت شوند.

وی حجم درآمد ارزی نیروی کار فیلیپین در خارج از کشور را دو درصد تولید ناخالص داخلی این کشور عنوان کرد و با اشاره به برنامه ژاپن برای جذب دو میلیون نیروی کار خارجی، گفت: هدفگذاری ما در سال ۹۷ برای اعزام نیروی کار به خارج ۵۰۰۰ نفر تا پایان سال بوده و در نیمه نخست امسال بیش از هزار نفر اعزام شده‌اند در حالی که نقطه مطلوب و ایده‌آل ما برای اعزام ۵۰ هزار نفر است و امیدواریم به این رقم دست پیدا کنیم.

رئیس انجمن صنفی کاریابی‌های بین‌المللی در ادامه از همکاری با دانشگاه تهران برای تعیین نقشه راه اعزام نیروی کار به خارج و توسعه قراردادهای بین‌المللی کاریابی‌ها خبر داد و گفت: در حال حاضر زمینه معرفی بسته‌های اعزام نیروی کار به خارج در انجمن صنفی کاریابی‌های بین المللی فراهم شده وسازمان آموزش فنی و حرفه‌ای نیز آموزشهای مهارتی لازم را به منظور کار در خارج ارائه می‌کند.

احمدپور درباره فعالیت سایتهای فاقد مجوز نیز،   گفت: طی تفاهمی که با اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران برای اجرای بند ج ماده ۱۱ آیین نامه کاریابی‌ها صورت دادیم مقرر شد تا سایتهایی که بدون داشتن مجوز در حوزه کاریابی فعالیت می‌کنند، برخورد قانونی با آنها صورت گیرد.

وی در پایان با تاکید بر معافیت مالیاتی کاریابی‌ها، خاطرنشان کرد: در برنامه پنجم توسعه، دفاتر کاریابی شامل معافیت مالیاتی بودند ولی این مساله در قانون برنامه ششم حذف شده و همین امر مشکلاتی را برای دفاتر کاریابی به وجود آورده که لازم است برای رفع آن چاره اندیشی شود.

موضوع اعزام نیروی کار به خارج شیوه‌ای مرسوم درتمام دنیاست و کشورها تلاش می‌کنند با برنامه‌ریزی مناسب سهم خود از این بازار را افزایش دهند. در حال حاضر دفاتر کاریابی و موسسات مشاوره شغلی به عنوان بنگاه‌های جست‌وجوگر شغل در کشورهای مختلف فعالیت دارند. شناسایی بازارهای هدف شغلی و تسهیل اعزام نیروی کار ایرانی به خارج از جمله وظایف و ماموریتهای پیش‌بینی شده برای دفاتر کاریابی و حمایت از نیروی کار ایرانی در کشورهای خارجی است و در این راستا، انجمن صنفی کاریابی‌های بین المللی طی ماههای اخیر قرارداد اعزام نیروی کار ایرانی به دو کشور آلمان و انگلستان را منعقد کرده است.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید