Performancing Metrics

با سه‌شنبه بازار و جمعه‌بازارها مخالفیم | اتاق خبر
کد خبر: 419981
تاریخ انتشار: 19 آذر 1397 - 16:27
رئیس اتاق اصناف ایران:
رئیس اتاق اصناف ایران اعلام کرد: اگر بازارچه‌های محلی بر اساس نیاز مردم و مطابق ماده 16 قانون بهبود محیط کسب و کار باشد، مشکلی ندارد اما با بازارهایی مانند سه‌شنبه‌بازارها و جمعه‌بازارها مخالفیم و باید تعطیل شوند.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، علی فاضلی اظهار کرد: اگر بازارچه‌های محلی بر اساس نیاز مردم باشد و آنچه در ماده 16 قانون بهبود محیط کسب و کار باشد، در آن رعایت شود، مشکلی ندارد، چراکه این قانون صراحتا اعلام می‌کند که تولیدکنندگان کوچکی که محیطی برای عرضه تولیدات‌شان ندارند یا تولیدکنندگان خانگی یا تولیدکنندگان کشاورزی که نمی‌توانند محصولات‌شان را به صورت مستقیم به دست مردم برسانند، باید این فضا در قالب بازارچه‌های محلی در اختیارشان قرار بگیرد و وزارت راه و شهرسازی و شهرداری‌ها مکلفند که این فضا را برای آن‌ها فراهم کنند.

وی افزود: اگر راه‌اندازی و توسعه بازارچه‌های محلی بر این اساس و مطابق با این قانون باشد، پسندیده است و قانون هم به آن اشاره کرده است اما اگر بازارهای محلی مانند بازار روز و شب، به‌نام سه‌شنبه‌بازارها و جمعه‌بازارها و ... باشد، با آن مخالفیم. چراکه بنگاه‌های کوچک و بزرگ اقتصادی وجود دارد و راه‌اندازی این‌گونه بازارهای محلی با اقتصاد آن‌ها همخوانی ندارد.

رئیس اتاق اصناف ایران گفت: از سوی دیگر هیچ کنترل نظارتی در عرضه کالا و خدمات از سوی این بازارهای محلی نمی‌شود و هیچ دستگاه نظارتی نیز این وظیفه را برعهده نمی‌گیرد. بنابراین بازارهای محلی از حیث کیفیت و قیمت، برای اقتصاد کشور مفید نیستند و باید تعطیل شوند. چراکه این همه بنگاه صنفی در کشور داریم و با اقتصاد آن‌ها و اقتصاد کشور همخوانی ندارد.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید