Performancing Metrics

رهنمود رهبری درباره بودجه 98 | اتاق خبر
کد خبر: 420013
تاریخ انتشار: 20 آذر 1397 - 14:17
روحانی در پایان جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سه قوه اعلام کرد
رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه رهبری رهنمودی به سران قوا داشته‌اند، گفت: ممکن است بنابر این نظر، اصلاحاتی در بودجه 98 انجام دهیم.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی که روز سه شنبه و در پایان نشست مشترک سران سه قوه سخن می گفت، تصریح کرد: مقام معظم رهبری رهنمودی را دادند بر مبنای این رهنمود جدید،  امروز جلسه‌ای داشتیم که این سیاست را چگونه اجرایی و عملیاتی کنیم. البته جلسات دیگری هم ظرف این هفته خواهیم داشت و تا هفته آینده نکاتی را که مورد نظر مقام معظم رهبری است، نهایی خواهیم کرد.

 روحانی افزود: در همین چارچوب ممکن است در مواردی هم برای بودجه سال آینده اصلاحاتی لازم باشد  و بودجه ان شاء الله آماده شده و به زودی تقدیم مجلس شورای اسلامی خواهد شد.

رئیس جمهوری خطاب به ملت عزیز و بزرگ ایران تاکید کرد: بعد از 13 آبان آمریکایی‌ها بسیار در انتظار این بودند که شاهد یک بهم ریختگی در زمینه اقتصاد کشور باشند اما مردم بزرگوار و همه فعالان اقتصادی به گونه‌ای عمل کردند که خوشبختانه همه چیز به عکس شد.

 روحانی ادامه داد: آمریکایی‌ها می‌خواستند بعد از 13 آبان تورم، مشکلات اقتصادی، مسایل بازار، ارز و همه چیز را به نحو دیگری ببینند و خوشبختانه بانک مرکزی، بخش‌های دیگر اقتصادی و  مردم عزیز و بزرگوار به گونه‌ای عمل کردند که کاملاً برای همه دنیا و برای داخل کشور ما محسوس است که آرامش مردم بعد از 13 آبان مقداری بیشتر شده است و همه تلاش‌ها این است که این آرامش را ادامه دهیم و بتوانیم از مشکلات روی دوش مردم بکاهیم.

رئیس جمهوری با قدردانی از تلاش های صادرکنندگان برای پیشرفت خوب در سال جاری نسبت به سال گذشته و افزایش بیش از 13 درصدی در صادرات کشور، گفت: با چارچوبی که تعیین شده تا چگونه ارز صادرات غیرنفتی به داخل بازار و کشور برگردد، راه‌حل مطمئنی برای درآمدهای ارزی ما پیش‌بینی شده است و ان شاء الله این راه مطمئن را ادامه می‌دهیم.

 روحانی گفت: بخشی از جلسه امروز در مذاکره با وزیر نفت و شرایط فروش نفت انجام شد و بحمدالله شرایط مناسب و خوبی داریم.

 رییس جمهور گفت: هدف آمریکایی‌ها این بود که جلوی صادرات نفت ما را بگیرند و می‌خواهم به صراحت به مردم بگویم که صادرات نفت ما بعد از 13 آبان به مراتب بهتر از قبل از 13 آبان شده است. گزارش امروز وزارت نفت هم امیدوارکننده بود. مواردی که تسهیلات می‌خواست مورد توافق جمع سران سه قوه است.

 روحانی افزود: بنابراین آمریکایی‌ها در زمینه نفت، ناموفق بودند در زمینه اوپک هم آمریکایی‌ها خیلی تلاش کردند که کاری کنند که تولید نفت کشورهای عضو اوپک کاهش پیدا نکند که الحمدالله کاهش پیدا کرد و اعضای غیراوپک هم همین تصمیم را داشتند.آمریکایی‌ها در اجلاس اوپک، این بار ناموفق بودند و جمهوری اسلامی ایران خوشبختانه موفقیت‌های خوبی به دست آورد.

رییس جمهور خطرنشان کرد: روند فروش نفت ما به همان صورتی که قبل از این اجلاس بوده، ادامه خواهد یافت و ادامه می‌دهیم . در زمینه مسایل منطقه‌ای هم خوشبختانه حرکت‌ها به سود مردم منطقه است.شرایط یمن به گونه‌ای است که آنهایی که می‌خواستند یمن را در اشغال خودشان داشته باشند، امروز احساس می‌کنند راهی ندارند، جز صلح با مردم یمن و ما همواره از مذاکرات یمنی – یمنی پشتیبانی می‌کردیم.

رئیس جمهور ادامه داد: امروز علامت‌ها برای رسیدن به یک آرامش در یمن بیش از گذشته است؛ در سوریه هم شرایط به سمت صلح و آرامش بیشتر است و این به معنای موفقیت جمهوری اسلامی ایران در مسایل منطقه‌ای است.

 روحانی اظهار امیدواری کرد: با توفیقاتی که مردم در مسیر آستانه چهلمین سال انقلاب خواهند داشت شاهد توفیقات بزرگ‌تر باشیم.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه در این یکی دو سفری که به استان‌ها داشتم و همچنین بقیه مسئولین که به استان‌ها سفر دارند، شاهد افتتاح‌های بسیار زیاد و به ثمر رسیدن بسیاری از پروژه‌ها هستیم، گفت: نسبت به پروژه‌های ناتمام هم در جلسه سران قوا تصمیمات خوبی گرفتیم که به مردم واگذار شود.

 روحانی ادامه داد: همه تلاش خواهیم کرد که ان‌شاء‌الله روند اشتغال را برای سال آینده حفظ کنیم و مردم در کالاهای اساسی دچار مضیقه نباشند.

رئیس جمهور با بیان اینکه اولین اولویت ما در بودجه سال آینده بر این اساس است، اظهار داشت: مردم باید از لحاظ وفورکالاهای اساسی و مواد ضروری در بازار اطمینان داشته باشند؛ ارز ما یک ثباتی در بازار داشته باشد و بتوانیم افرادی که حقوق ثابت دارند در حدی که توان داریم، یاری  دهیم.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید