Performancing Metrics

ادامه ریزش قیمت در بورس و فرابورس | اتاق خبر
کد خبر: 420087
تاریخ انتشار: 21 آذر 1397 - 22:59
امروز سهام شرکت‌های فلزی در کنار گروه‌ بانک و موسسات اعتباری بیشترین تاثیر را روی شاخص‌های بازار سرمایه داشتند و از مجموع ارزش معاملات بورس و فرابورس ایران کاستند.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، امروز شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران ۸۸۲ واحد افت کرد و تا رقم ۱۶۵ هزار و ۳۵۲ واحدی پایین رفت. همچنین شاخص کل هم‌وزن با ۲۹ واحد رشد رقم ۲۷ هزار و ۷۴۳ واحدی را تجربه کرد.

شاخص آزاد شناور نیز با ۱۰۰۱ واحد افت تا رقم ۱۷۷ هزار و ۴۹۳ واحدی پایین رفت و شاخص بازار اول و دوم هر یک به ترتیب ۹۴۵ و ۳۱۸ واحد کاهش یافت. امروز نمادهایی در گروه فلزی، محصولات شیمیایی و نفتی بیشترین تاثیر را روی نوسانات شاخص کل داشتند.

از جمله آنها می‌توان به نماد شرکت‌های فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران، فولاد خوزستان و گسترش نفت و گاز پارسیان اشاره کرد. هریک از این نمادها به ترتیب ۱۷۵، ۵۳، ۵۱ و ۵۱ واحد تاثیر کاهنده روی شاخص‌های بازار داشتند.

اما معدود نمادهایی سعی کردند به افزایش شاخص کمک کنند که از جمله آن می‌توان به صنایع پتروشیمی خلیج فارس، توسعه صنایع بهشهر و بانک تجارت اشاره کرد. معاملات هریک از شرکت‌های یاد شده سبب شد شاخص کل به ترتیب ۱۰۸، ۲۳ و ۲۰ واحد تقویت شود.

در آخرین روز معاملات بورس و فرابورس ایران در این هفته فلزات اساسی یکی از پرمعامله‌ترین گروه‌ها بودند. در این گروه شاهد معامله ۱۰۲ میلیون سهم و اوراق مالی به ارزش بیش از ۴۱ میلیارد تومان بوده‌ایم. در این گروه سهم‌ها شاهد اکثرا کمتر از دو درصد افزایش یا کاهش قیمت بودند.

خودرویی‌ها امروز ۲۳۹ میلیون سهم را جابه‌جا کردند و ارزش معاملات‌شان به حدود ۳۶ میلیارد و ۶۰۰ هزار تومان رسید. نوسان قیمت این سهم‌ها اکثرا کمتر از دو درصد بود.

در عین حال بیشتر گروه‌های محصولات شیمیایی با کاهش قیمت مواجه شدند کما این‌که نمادهایی از همین گروه در کنار فلزی‌ها به کاهش هرچه بیشتر شاخص‌های بازار دامن زدند.

بانکی‌ها نیز امروز با افت قیمت مواجه شدند و بیشترشان کمتر از دو درصد شاهد افت قیمت بودند. در این گروه ارزش معاملات به ۳۵ میلیارد و ۸۰۰ هزار میلیون تومان رسید.

اما ارزش معاملات بورس تهران به رقم ۳۲۳ میلیارد تومان رسید و حجم معاملات آن رقم ۱.۲ میلیارد سهم و اوراق مالی را رد کرد. همچنین تعداد معاملات این بازار به ۱۲۵ هزار و ۵۸۸ نوبت رسید.

آیفکس نیز با ۶.۵۳ واحد افت مواجه شد و تا رقم ۱۸۵۱ کاهش یافت. ارزش معاملات این بازار به رقم ۵۲۵ میلیارد تومان رسید و حجم معاملات رقم ۹۷۵ میلیون سهم و اوراق مالی را تجربه کرد. همچنین در بازار تعداد معاملات به رقم ۱۲۶ هزار و ۹۹۶ دست یافت.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید