Performancing Metrics

شاخص کل فرابورس ایران به استقبال زمستان رفت | اتاق خبر
کد خبر: 420384
تاریخ انتشار: 28 آذر 1397 - 19:44
با ایستادن در سطح ۱۷۹۱ واحدی؛
فرابورس در آخرین روز معاملاتی آذرماه با دادوستد ۷۳۹ میلیون ورقه به ارزش ۳ هزار و ۹۲۴ میلیارد ریال در بیش از ۹۷ هزار نوبت معاملاتی به پایان رسید.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، پاییز ۹۷ در فرابورس در آخرین روز معاملاتی آذرماه با دادوستد ۷۳۹ میلیون ورقه به ارزش ۳ هزار و ۹۲۴ میلیارد ریال در بیش از ۹۷ هزار نوبت معاملاتی به پایان رسید تا معامله‌گران با افزایش حجم معاملاتی کمتر از ۱۰ درصدی نسبت به روز گذشته به استقبال زمستان رفته باشند.

شاخص کل فرابورس ایران امروز چهارشنبه ۲۸ آذرماه ۹۷ پس از تجربه افت ۱۷ واحدی در پایان معاملات در سطح ۱۷۹۱ واحدی قرار گرفت که سه نماد «زاگرس»، «ذوب» و «کگهر» با اهرم منفی تا سقف ۶ واحدی بیشترین تاثیر را بر آیفکس برجای گذاشتند.

به‌علاوه، نماد «ذوب» با حجم معامله بیش از ۱۱۰ میلیون سهمی به ارزش بیش از ۲۰۵ میلیارد ریال بیشترین حجم و ارزش معاملاتی را در میان بازارهای سهام فرابورسی در روزی که گذشت به خود اختصاص داد و نماد «زکشت» بیشترین افزایش قیمت و نماد «غفارس» بیشترین کاهش قیمت را تجربه کردند. همچنین نمادهای «ذوب»، «مادیرا» و «سمگا» عنوان پُربیینده‌ترین نمادهای معاملات امروز را از آن خود کردند.

رصد معاملات سهام در دو بازار اصلی فرابورس ایران بیانگر جابه‌جایی ۳۰۹ میلیون سهم به ارزش یک هزار و ۵۲ میلیارد ریال در مجموع دو بازار اول و دوم است.

همچنین بازار پایه امروز میزبان معامله ۳۰۵۶ میلیون سهم به ارزش ۶۳۹ میلیارد ریال بود.

در سمت دیگر بازار، مجموع حجم معاملات اوراق بدهی، اوراق تسهیلات مسکن و صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در بازار ابزارهای نوین مالی به ۱۵ میلیون ورقه رسید که ارزش این حجم از معاملات ۲ هزار و ۲۳۳ میلیارد ریال بود.

در این بازار همچنین نماد معاملاتی استفاده از تسهیلات مسکن آذرماه سال ۱۳۹۷ یعنی «تسه۹۷۰۹۱» گشایش یافت و بنابر اعلام ناظر بازار، در رویدادهای آتی نماد «اخزا۶۰۷» در پایان معاملات روز دوشنبه ۳ دی‌ماه ۹۷، به دلیل پرداخت مبالغ اسمی این سری از اسناد خزانه اسلامی متوقف خواهد شد.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید