Performancing Metrics

تولید جهانی طلا ثابت می‌ماند | اتاق خبر
کد خبر: 420545
تاریخ انتشار: 2 دی 1397 - 14:18
انتظار می‌رود تولید طلای جهانی در سال میلادی آینده ثابت بماند و در حالی که یک شرکت تحقیقاتی کاهش نیم درصدی تولید را پیش‌بینی کرده است، یک شرکت دیگر انتظار دارد میزان تولید کمتر از نیم درصد رشد کند.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، تیم GFMS در رفینیتیو پیش‌بینی کرده تولید طلا از ۳۲۸۱.۷ تن در سال ۲۰۱۸ به ۳۲۶۵.۵ تن در سال ۲۰۱۹ کاهش پیدا خواهد کرد که به منزله کاهش نیم درصدی تولید خواهد بود.

اما شرکت مشاوره "متالز فوکوس" انتظار دارد تولید معدنی طلا در سطح جهانی ۰.۲ درصد در سال ۲۰۱۹ رشد کرده و به ۱۰۷.۶ میلیون اونس بالغ شود.

شرکت GFMS انتظار دارد تولید معدنی طلا در آفریقا، استرالیا-اقیانوسیه و اروپا رشد کند اما تولید در آسیا، آمریکای جنوبی و آمریکای شمالی افت پیدا می‌کند.

با این حال احتمال دارد ابهامات سیاسی و ناآرامی و همچنین چالش‌های دادگاهی بر تولید در آمریکای جنوبی به خصوص آرژانتین تاثیر بگذارد. به عنوان نمونه، در اکتبر دادگاه محیط زیستی شیلی به شرکت "بریک گلد" دستور داد بخش شیلیایی پروژه پاسکوا-لاما را تعطیل کند. آمریکای جنوبی، منطقه‌ای است که GFMS انتظار دارد تولید طلای آن در سال آینده بزرگترین درصد تغییرات را داشته باشد و ۲.۶ درصد کاهش تولید این منطقه را پیش‌بینی کرده که تا حدودی به دلیل افت عیار سنگهای معدنی استخراج شده در شیلی و بولیوی است.

بر اساس گزارش کیتکونیوز، همچنین GFMS میانگین هزینه معدنکاری هر اونس طلا در سال میلادی آینده را ۸۵۰ تا ۹۰۰ دلار برآورد کرده که نسبت به ۸۴۵ دلار در سال ۲۰۱۴ اندکی افزایش نشان می‌دهد.

پیش از این شرکت تحقیقات بازار "فیتچ سولوشنز" در گزارشی پیش‌بینی کرده بود تولید جهانی طلا از ۱۰۴ میلیون اونس در سال ۲۰۱۸ به ۱۱۵ میلیون اونس تا سال ۲۰۲۲ رشد می‌کند و میانگین رشد تولید سالانه ۲.۶ درصد خواهد بود و قیمت هر اونس به ۱۲۷۵ دلار در سال ۲۰۱۸ و ۱۴۰۰ دلار تا سال ۲۰۲۲ بالغ می‌شود.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید