Performancing Metrics

دستگاه‌های دولتی از ظرفیت دستاوردهای فضایی کشور استفاده کنند | اتاق خبر
کد خبر: 420968
تاریخ انتشار: 11 دی 1397 - 15:07
رییس سازمان برنامه و بودجه:
رییس سازمان برنامه و بودجه تاکید کرد: بی‌آبی یکی از معضلات کشور بوده که دستاوردهای دانشمندان فضایی کشور می‌تواند در این راستا به بهره‌برداری صحیح از منابع آبی کمک کند.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، محمدباقر نوبخت صبح امروز در بازدید از دستاوردهای فضایی کشور به همراه محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، با اشاره به این که پژوهشگاه فضایی از مولفه‌های قدرت و افتخار ملی ایرانیان به‌شمار می‌آید، اظهار کرد: هر کس از منظر خود به این پژوهشگاه نگاه می‌کند و برداشت من نیز از این پژوهشگاه به عنوان مسئول سازمان راهبری و رصد توسعه کشور است.

وی ادامه داد: فعالیت‌های این پژوهشگاه در راستای اهداف توسعه ملی قرار گرفته و نه تنها در فرآیند برنامه‌ریزی به کار دولت می‌آید، بلکه از منظر نظارتی نیز اطلاعات مورد نیاز را در اختیار ما قرار می‌دهد.

رییس سازمان برنامه و بودجه تقویت و توسعه پژوهشگاه فضایی را از اولویت‌های دولت، علی‌رغم مضیقه‌های مالی دانست و افزود: تمرکز در این نوع مراکز می‌تواند کمک کند که در شرایط تحریمی مستغنی شویم.

نوبخت اظهار کرد: خوشبختانه ظرفیت دانشمندان جوان ما به قدری است که نه تنها می‌توانیم ماهواره را در مدار قرار دهیم، بلکه می‌توانیم از طریق پردازش داده‌های ماهواره‌ای به دستاوردهای مهمی دست یابیم.

وی با اشاره به این‌که یکی از معضلات کشور خشک بودن سرزمین و موضوع آب است، یادآور شد: مطالعاتی در ژرفای زمین در حال انجام است که در این مطالعات به آب‌های ژرف دست پیدا کردیم؛ منابع آبی محدود است و این موضوع که از این منابع به چه شکل استفاده کنیم، نیاز به راهبری و مدیریت دارد.

معاون رییس‌جمهور ادامه داد: بر اساس گزارشی از پردازش داده‌های ماهواره‌ای متوجه شدیم که بی‌رویه از منابعی که هر قطره‌اش ارزشمند است، استفاده کرده‌ایم. با توجه به قلت منابع که جهان با آن روبه‌روست، آمایش سرزمین با توجه به گسترش مصارف در جهان از اهمیت بالایی برخوردار است و باید بدانیم که از منابع آبی برای چه محصولاتی استفاده کنیم.

نوبخت با بیان این‌که سند آمایش استان‌ها آماده شده و نیازمند سند ملی هستیم، اظهار کرد: داده‌های فراوانی وجود دارد که آمایش را تسهیل می‌کند و سایر دستگاه‌های دولتی نیز باید از این ظرفیت استفاده کنند.

رییس سازمان برنامه و بودجه ضمن تقدیر از محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، یادآور شد: دانشمندان فضایی کشور تاکنون دستاوردهای ارزشمندی داشته‌اند که ملت عزیز به زودی آثار آن را مشاهده خواهند کرد.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید