Performancing Metrics

نامه رئیس اتاق تهران به همتی | اتاق خبر
کد خبر: 421573
تاریخ انتشار: 24 دی 1397 - 20:46
در پی تعطیلی برخی واحدهای تولیدی صورت گرفت؛
رییس اتاق بازرگانی تهران درنامه‌ای به رییس‌کل بانک مرکزی،با اشاره به تعطیلی بسیاری از بنگاه‌های خصوصی خواستار تجدیدنظر این نهاد پولی در تسویه دیون وتعهدات ارزی واحدهای تولیدی به نرخ رسمی شد.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، مسعود خوانساری در نامه خود به عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی، با اشاره به اینکه موضوع تسوبه اعتبارات یوزانس سنوات قبل با نرخ نیما، تبدیل به معضل بزرگی برای صنایعی که اقدام به تامین مواد اولیه و قطعات تولید خود به روش یوزانس کرده‌اند، شده است، خواستار آن شد که ترتیبی اتخاذ شود تا تسویه حساب ارزی برای آنان به نرخ رسمی امکان‌پذیر شود.

رییس اتاق تهران در این نامه آورده است: «پر واضح است که ادامه حیات برای فعالان اقتصادی که در سال گذشته اقدام به تولید و فروش کرده و در سال جاری مکلف به تسویه دیون و تعهدات خود با نرخ نیما باشند، بسیار بعید بوده و این وضعیت بار مالی سنگینی به فعالان اقتصادی وارد می‌کند که تحمل آن برای هیچ سیستم مالی امکان‌پذیر نیست».

وی در نامه خود به رییس‌کل بانک مرکزی، به این نکته اشاره کرده است که بانک‌ها نیز از تحویل اسناد مواد اولیه موجود در گمرکات خودداری می‌کنند که این نیز مشکلات صنعت را مضاعف کرده است. در نامه رییس اتاق تهران آمده است: «با توجه به موارد عنوان شده، خواهشمند است ضمن تجدیدنظر در موضوع تسویه دیون و تعهدات ارزی واحدهای تولیدی که در سال قبل از اعتبارات مدت‌دار ارزی استفاده کرده و کالا و محصولات را با قیمت‌های قبلی به فروش رسانده‌اند، ترتیبی اتخاذ گردد تا تسویه حساب ارزی برای آنان به نرخ رسمی امکان‌پذیر شود».

نظرات
ADS
ADS
پربازدید