Performancing Metrics

واردات ماهانه ۲۰۰ هزار راس دام زنده | اتاق خبر
کد خبر: 421591
تاریخ انتشار: 25 دی 1397 - 12:55
یک مقام مسئول خبر داد؛
مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام با بیان اینکه قرار است ماهانه ۲۰۰ هزار راس دام زنده وارد کشور شود،گفت: شرایط بازار گوشت متعادل خواهد شد.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، حمید ورناصری با بیان اینکه گوشت گوسفندی و گوشت گوساله منجمد در حال ورود به کشور و عرضه در بازار است، اظهارداشت: واردات دام زنده به کشور نیز عملیاتی شده و در کوتاه ترین زمان این واردات انجام خواهد شد.  

وی با بیان اینکه مقدمات کار فراهم و مجوزهای لازم اخذ شده است، افزود: این واردات قرار است از کشورهای مختلف از جمله کشورهای اروپایی، آسیای میانه و  استرالیا انجام شود.  

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام با اشاره به اینکه برنامه ریزی های انجام شده برای واردات هفته ای ۵۰ هزار راس دام زنده است، اضافه کرد: بنابراین ماهانه ۲۰۰ هزار راس دام زنده وارد کشور خواهد شد.  

ورناصری درباره اینکه این واردات چند ماه انجام خواهد شد، گفت: این واردات ادامه پیدا می کند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا دام سنگین هم به کشور وارد می شود یا اینکه واردات تنها در حوزه دام سبک خواهد بود؟، افزود:این واردات مربوط به دام سبک است اما بخش خصوصی برای واردات دام سنگین اقداماتی کرده و مقدمات کار فراهم شده و طی حدود یک هفته تا ۱۰ روز آینده این کار انجام خواهد شد.  

ورناصری درباره اینکه چرا واردات و توزیع گوشت تنظیم بازاری نتوانسته آنچنان که باید بر شرایط بازار تاثیر بگذارد و قیمت به صورت مرتب در حال افزایش است؟، گفت: واردات و توزیع گوشت های وارداتی حتما بر شرایط بازار تاثیر دارد و  اگر این اقدامات انجام نمی شد وضعیت خیلی متفاوت تر بود.  

وی با بیان اینکه این اقدامات وضعیت بازار را کنترل می کند و در برخی مواقع منجر به کاهش قیمت گوشت می شود، ادامه داد: برخی مواقع با افزایش های مقطعی مواجه هستیم که بعد از مدتی کاهش می یابد و  معمولا افزایش قیمت در رسانه ها منعکس می شود اما کاهش ها انعکاسی ندارد.  

ورناصری تصریح کرد: شرایط بازار گوشت حتما تعدیل خواهد شد. وارداتی که انجام می شود هم باعث کنترل شرایط و هم باعث کاهش قیمت ها خواهد شد.  

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید