Performancing Metrics

آخرین وضعیت حضور سرمایه‌گذاران خارجی در صنعت پتروشیمی ایران | اتاق خبر
کد خبر: 421602
تاریخ انتشار: 25 دی 1397 - 16:51
مدیر سرمایه‌گذاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی به تشریح آخرین وضعیت حضور سرمایه‌گذاران خارجی در صنعت پتروشیمی ایران پرداخت و گفت: هم اروپایی‌ها و هم آسیایی‌ها در انتظار روشن شدن تکلیف ساز و کار مالی بین اروپا و ایران هستند.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، حسین علی‌مراد با بیان این‌که شرکت‌هایی که متقاضی سرمایه‌گذاری در صنعت پتروشیمی ایران هستند، در انتظار روشن شدن تکلیف ساز و کار مالی بین ایران و اروپا هستند، اظهار کرد: قرار است این شرکت‌ها بعد از این‌که ساز و کار مالی بین ایران اروپا (SPV) مشخص شد، تصمیم نهایی خود را بگیرند.

وی افزود: علاوه بر شرکت‌های اروپایی که در تامین تجهیزات و سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت و کوتاه‌مدت با ایران همکاری می‌کردند، بلکه آسیایی‌ها مانند ژاپن، کره و چین به نوعی منتظرند تا ببینند ساز و کار مالی که اروپا پیش‌بینی کرده است، به چه نتیجه‌ای می‌رسد که مشابه همان را بتوانند فعال و اجرایی کنند و در بازار ایران فعالیت خود را ادامه دهند.

مدیر سرمایه‌گذاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی تاکید کرد:  این‌که شرکت‌های خارجی بازار پتروشیمی ایران را ترک کرده‌اند را تایید نمی‌کنم، زیرا آن‌ها منتظرند نتیجه را ببینند و بر اساس نتیجه‌ای که پیش می‌آید سیاست‌های خود را همسو کنند و اقدامات خود را انجام دهند. در این شرایط که آمریکا از برجام خارج شده است، کشورهای دیگر تمایل دارند برخلاف آمریکا همکاری خود را ادامه دهند اما خودشان را در مقابل صدمات احتمالی که ممکن است از دولت آمریکا ببینند، پوشش دهند.

بر اساس این گزارش، بعد از این‌که آمریکا از برجام خارج شد، ایران و اروپا برای راه‌اندازی یک کانال ساز و کار مالی بین ایران و اروپا (SPV) پای مذاکره نشستند. در این راستا یک نشریه آمریکایی در گزارشی تحلیلی اعلام کرده است سازوکار مالی ویژه اروپا با ایران اواسط ژانویه راه‌اندازی می‌شود.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید