Performancing Metrics

دولت با بخش خصوصی مشورت کند | اتاق خبر
کد خبر: 422630
تاریخ انتشار: 16 بهمن 1397 - 10:17
مهدی معصومی مطرح کرد
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران درباره عملکرد اتاق بازرگانی در دوره هشتم گفت: عملکرد اتاق بازرگانی در 4 سال گذشته نسبت به دوره های قبل متفات بود چراکه نسل و افراد جدیدی وارد این تشکل شدند و امور منظم و قانونمند شد.

مهدی معصومی در گفت وگو با «اتاق خبر» با بیان این مطلب در ادامه افزود: در دوره هشتم تشکل‌ها نیز جایگاه خود را پیدا کردند و انسجام گرفتند. به این شکل که دوره هایی برگزار شد و مورد ارزیابی قرار گرفتند و در نهایت این اقدامات منجر به منسجم‌تر شدن و ایجاد زیرساختی برای ورود تشکل ها به اتاق بازرگانی شد. حال امید می رود این روند ادامه پیدا کند و با معرفی و شفاف سازی، توانمند کردن همه بخش ها، بخش خصوصی قدرتمندتر از گذشته شود.

وی گفت: اکنون دولت در برابر مردم و تشکل ها مقاومت می‌کند و تقریبا تمام تصمیم‌گیری ها را در پشت درهای بسته و بدون آنکه کسی در جریان باشد اتخاذ کرده و به یکباره آن را اعلام می کند. نمونه این نوع از تصمیم گیری ها، اعلام ارز دولتی 4200تومانی بود که یکباره اعلام شد و درست در همان زمان همه متوجه چنین اتفاقی شدند که اشتباه بود. البته باید اشاره کنم که بخش خصوصی در این تصمیم گیری شریک نبود.

معصومی در ادامه سخنانش گفت: نکته مهمی که در دوره نهم اتاق بازرگانی باید مورد توجه قرار گیرد این است که دولت باید جایگاه بخش خصوصی را قبول کند؛ زیرا اتاق بازرگانی نماینده بخش‌های اقتصادی کشور است و باید در تصمیم ها شریک باشد و دولت نظر این بخش را بپرسد و از ان استفاده کند.

به گفته عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران در 4 سال گذشته اقدامات بسیاری در اتاق بازرگانی انجام شد اما بازهم جای کار بسیاری در این زمینه وجود دارد.

معصومی ادامه داد: در حال حاضر اولویت دوره نهم اتاق بازرگانی، ارتباط بیشتر اتاق بازرگانی با دولت است. در این زمینه اتاق بازرگانی می‌تواند گزارش‌های مناسب و اطلاعات کامل بخش خصوصی را به دولت دهد و در تصمیم گیری ها شریک باشد.

وی در پایان با اشاره به حضور خود در نهمین دوره انتخابات اتاق بازرگانی، افزود: بنده از بخش  کشاورزی در اتاق بازرگانی فعال بودم  در حالی که بخش کشاورزی چندان در اتاق بازرگانی فعال نبوده است به همین دلیل قصد دارم تا تمامی بخش ها و تشکل های مرتبط با این بخش را جذب اتاق بازرگانی کنم تا در جریان اتفاقات قرار گیرند. از سوی دیگر مشکلی که وجود دارد آن است که پیش تر بخش کشاورزی کارت بازرگانی نداشت و به همین دلیل حضورش در این بخش کمرنگ است البته امروز با ارائه کارت بازرگانی به این بخش کمی حضور داشته اند اما سعی بنده بر این است که در دوره نهم این بخش حضور پررنگ تری داشته باشند.

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید