Performancing Metrics

مصرف برق وسایل سرمایشی ایران برابر ۴ کشور همسایه است | اتاق خبر
کد خبر: 423910
تاریخ انتشار: 15 اسفند 1397 - 16:17
معاون وزیر نیرو:
معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: حدود ۲۳ هزار مگاوات مصرف برق تابستان مربوط به مصرف سیستم‌های سرمایشی است که این عدد از مجموع مصرف برق چهار کشور همسایه ایران بیشتر است.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، همایون حائری، معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی در مراسم تجلیل از تلاشگران مهندسی برق دانشگاهی، مدیریت مصرف و منطقی کردن مصرف برق را از اولویت‌های وزارت نیرو برشمرد و گفت: این وزارتخانه عرضه برق بر مبنای کنترل مصرف را پیگیری می‌کند. این برنامه برای نخستین بار با همکاری استانداری‌ها و شرکت‌های توزیع اجرا و موجب صرفه‌جویی ۲ هزار مگاواتی مصرف برق در کشور شده است تا از این طریق رشد پیک مصرف از پنج درصد به کمتر از ۲.۸ درصد برسد.

وی افزود: ۲ هزار مگاوات صرفه‌جویی انجام شده در این بخش معادل احداث سه هزار مگاوات نیروگاه جدید است که بر این اساس در تلاش برای تداوم برنامه مدیریت مصرف به ویژه برای پیک تابستان سال ۹۸ هستیم. اوج مصرف برق تابستان امسال کشور از مرز ۵۷ هزار مگاوات عبور کرده بود، حدود ۲۳ هزار مگاوات از این میزان تنها مربوط به مصرف سیستم‌های سرمایشی است که این عدد از مجموع مصرف برق چهار کشور همسایه ایران بیشتر است.

همچنین در این مراسم محمودرضا حقی‌فام، معاون هماهنگی توزیع توانیر گفت: صنعت برق وظیفه بزرگی برای تربیت نسل جدید و ارتباط سیستماتیک با دانشگاه‌ها بر عهده دارد و در این بین انجمن‌ها می‌توانند به عنوان حلقه واسط مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی با صنعت برق نقش آفرین باشند.

این مقام مسؤول محدود شدن فضای کسب و کار صنعت برق را موجب تضعیف و کاهش اثرات ارزشمند نیروی انسانی دانست و تاکید کرد: صنعت برق به عنوان زیرساخت تمامی زیرساخت‌ها بر پایه نیروی انسانی متمرکز است و باید به لحاظ فضای کسب و کار روح جدیدی به فضای مهندسی برق دمیده شود و با توجه به تجارب بالای پیشکسوتان صنعت برق در حوزه‌های علمی و صنعتی شاهد ارائه نقطه نظرات لازم به وزارت علوم و صنعت برق در این خصوص باشیم.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید