Performancing Metrics

ماجرای عجیب ساختمان شمالی پلاسکو! | اتاق خبر
کد خبر: 424131
تاریخ انتشار: 22 اسفند 1397 - 10:08
صاحبان سرقفلی ساختمان پنج طبقه پلاسکو یا همان ساختمان شمالی، حاضر به تخریب و بازسازی این ساختمان توسط بنیاد مستضعفان نشده اند و با حضور در دفترخانه رسمی متعهد شده اند که تمامی مسئولیت‌های مرتبط با عدم تخریب این قسمت را عهده دار می شوند.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، در مورد ساختمان شمالی پلاسکو یا همان ساختمان پنج طبقه، اتفاق خاصی رخ داده است. صاحبان سرقفلی علی رغم دستورالعمل مربوطه مبنی بر اینکه این ساختمان نیز همانند ساختمان ۱۵ طبقه باید تخریب و از نو ساخته شود، حاضر به تخریب نیستند و با حضور در دفترخانه رسمی تمامی مسئولیت را در ارتباط با عدم تخریب این قسمت عهده دار شده اند و تصمیم گرفته اند با مسئولیت خود این پنج طبقه را زیر نظر شهرداری مقاوم سازی و بازسازی کنند.

بر اساس برآوردهای صورت گرفته توسط بنیاد مستضعفان، فرآیند ساخت ساختمان ۱۵ طبقه پلاسکو در مهرماه سال ۱۳۹۹ به پایان خواهد رسید و در مورد ساختمان پنج طبقه نیز روند به گونه‌ای است که با هزینه و مسئولیت صاحبان سرقفلی ساختمان پنج طبقه بازسازی و مقاوم سازی می‌شود.

محمد سعیدی کیا، رییس بنیاد مستضعفان در این رابطه گفت: پس از آنکه تصمیم به ساخت پلاسکو گرفتیم، با این موضوع مواجه شدیم که صاحبان سرقفلی ساختمان شمالی یا همان ساختمان پنج طبقه موافق تخریب و ساخت نیستند و این در حالی بود که در دستورالعمل اعلام شد که این قسمت نیز باید تخریب شود.

وی ادامه داد: صاحبان سرقفلی ساختمان شمالی جلسات مکرری را با بنیاد مستضعفان و نمایندگان مجلس و نیز معاون اول رئیس جمهوری برگزار کردند و در همین فاصله سه شهردار عوض شدند که همین مسائل روند کار را بیش از پیش طولانی کرد. در نهایت مالکان ساختمان پنج طبقه تمامی مسئولیت را در ارتباط با عدم تخریب این قسمت عهده دار شدند و تصمیم گرفتند با مسئولیت خود این پنج طبقه را زیر نظر شهرداری مقاوم سازی و بازسازی کنند. استاندار وقت تهران نیز به آنها اعلام کرد که باید حداکثر صاحبان سرقفلی یعنی ۵۰+۱ درصد آنها به دفترخانه بروند و مسئولیت این تصمیم را به صورت قانونی عهده دار شوند تا استانداری و بنیاد مستضعفان نیز این تصمیم را قبول کنند؛ بنابراین اگر خدای ناکرده اتفاقی رخ دهد خود مالکان ساختمان پنج طبقه باید پاسخگو باشند.

رئیس بنیاد مستضعفان تاکید کرد که اگر خدای نکرده اتفاقی رخ دهد، مالکان ساختمان پنج طبقه باید پاسخگو باشند، چرا که هیچکس در کشور نتوانست به آنها بقبولاند که باید تخریب و ساخت توسط بنیاد انجام شود و استاندار نیز بسیار تلاش کرد تا آنها را راضی کند اما آنها قبول نکردند و به همین دلیل اکثریت آنها نیز به دفترخانه رسمی رفتند و در این رابطه متعهد شدند که با هزینه و مسئولیت خود ساختمان پنج طبقه را بازسازی و مقاوم سازی کنند و بنیاد نیز بر اساس حقوق مکتسبه ساختمان ۱۵ طبقه را خواهد ساخت.

سی‌ام دی ماه سال ۱۳۹۵ بود که ساختمان پلاسکو بر اثر آتش سوزی فرو ریخت. ساختمانی ۱۷ طبقه که در سال ۱۳۴۱ افتتاح شده بود و به عنوان یکی از بزرگترین مراکز تولید و فروش پوشاک در پایتخت فعالیت می‌کرد. بر اثر این سانحه نزدیک به ۵۶۰ واحد تجاری در ساختمان پلاسکو دچار آسیب شد و با توجه به اینکه بنیاد مستضعفان مالکیت این ساختمان را در اختیار دارد، موضوع ساخت این ساختمان توسط بنیاد در دستور کار قرار گرفت.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید