Performancing Metrics

تمرد دستگاههای اجرایی در مقررات زدایی به سازمان بازرسی گزارش شد | اتاق خبر
کد خبر: 424283
تاریخ انتشار: 25 اسفند 1397 - 17:07
معاون وزیر اقتصاد:
معاون وزیر اقتصاد با بیان اینکه عدم اجرای مصوبات هیات مقررات زدایی به سازمان بازرسی اعلام شده است،گفت:مشکل دستگاه های اجرایی بودجه نیست بلکه عدم هماهنگی ونداشتن هدف مشترک است.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، حسین میرشجاعیان حسینی در خصوص وضعیت اجرای مصوبات هیأت مقررات زدایی و تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار، اظهار داشت: عدم توجه به مصوبات هیأت مقررات زدایی بسیار زیاد است اما به نظر می‌رسد هرچه به سمت جلو حرکت می‌کنیم اهمیت هیأت بیشتر خود را نشان می‌دهد.

معاون اقتصادی وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: البته با توجه به حضور نهادهای نظارتی در هیأت که شامل سازمان بازرسی کل کشور، دیوان محاسبات و دادستانی می‌شود، هیأت از اهمیت بیشتری برخوردار شده است.

وی با بیان اینکه نهادهای نظارتی حوزه اجرایی خوبی دارند، ادامه داد: با توجه به اشراف این سه نهاد در حوزه‌های مختلف، قرار است این سه نهاد نظارتی برای اعمال مصوبات به ما کمک کنند.

میرشجاعیان در ادامه گفت: یکی از ابزارهای نظارتی، برخورد با دستگاه‌هایی است که از مصوبات هیأت تمکین نمی‌کنند که با کمک سازمان بازرسی این کار انجام شده است.

وی در پاسخ به این سوال که با کدام دستگاه‌ها در این زمینه برخورد شده، توضیح داد: برخورد انجام شده اما سازمان بازرسی در این رابطه باید اطلاعات ارائه دهد.

میرشجاعیان افزود: مقرر شده در صورت مشاهده عدم اجرای مصوبات توسط هر دستگاه اجرایی، مورد به مورد را اعلام کنیم تا سربازرس سازمان بازرسی به موضوع ورود کند؛ در این رابطه هماهنگی‌ها در حال انجام است.

معاون اقتصادی وزیر امور اقتصادی و دارایی در ادامه تاکید کرد: اگر همدلی بین دستگاه‌ها به وجود آید اتفاقات خوبی در حوزه مقررات زدایی و تسهیل کسب و کار رخ خواهد داد.

وی ادامه داد: مشکل درجه یک دستگاه‌های اجرایی ما بودجه و نیروی انسانی نیست بلکه عدم هماهنگی و نداشتن هدف مشترک است؛ اگر بتوانیم این مشکل را حل کنیم بسیاری از مسائل مرتفع خواهد شد.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید