Performancing Metrics

تحقق شعار «رونق تولید» به دور از شعار زدگی | اتاق خبر
کد خبر: 424650
تاریخ انتشار: 5 فروردین 1398 - 22:01
/سال رونق تولید/
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: امسال خیلی باید دقت شود تا شعار محوری سال دچار شعارزدگی نشود.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، محمد جواد آذری جهرمی ضمن اشاره به اینکه تحقق پذیری شعار سال نیازمند برنامه ریزی دقیق است، افزود: رونق تولید ابزارهای مختلفی از جمله دانش نیاز دارد.

وی همچنین اظهارداشت: به طور طبیعی تولید مبتنی بر دانش، ابتکار و خلاقیت برای کشور راهگشاست.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: وقتی از رونق تولید صحبت می شود، یعنی باید یک‌سری چالش های زیرساختی اساسی را در کشور برطرف کرد.

وی در ادامه یکی از ارکان مهم رونق تولید را بحث تامین منابع مالی عنوان کرد و افزود: به طور کلی در شرایطی که کشور تحریم و امکان جذب سرمایه گذاری های خارجی دشوار است، باید دست به روی زانوی خود گذاشت تا بتوان محکم بلند شد.

اذری جهرمی اظهارداشت: تولید کننده نیاز به سرمایه گذاری و تامین منابع مالی دارد که باید بانک ها به این نیاز فعالان اقتصادی به بهترین وجه ممکن پاسخگو باشند.

وی گفت: بدون شک با سود های کلان نمی تواند تولید کننده را تشویق به سرمایه گذاری کرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه جهت رونق بخشی به تولید در کشور باید قواعد نظام تامین مالی از طریق بورس نیز اصلاح شود، تصریح کرد: برای تحقق شعار محوری سال باید این جراحی های سخت در سال پیش رو انجام شود. بدون توجه به این موارد و مسائل جزء درست کردن ظاهر چیز دیگری نخواهد بود.

وی با بیان اینکه فناوری اطلاعات هم می تواند در شیوه های تامین مالی بسیارراهگشا باشد افزود: برای مثال «تامین مالی جمعی » یکی از منابع تامین مالی مهم پروژه های حوزه فناوری اطلاعات بوده که متاسفانه خیلی در کشور رونق جدی نگرفته است.

آذری جهرمی گفت: طی سال گذشته به کمک وزارت اقتصاد آئین نامه اولیه تامین مالی جمعی به بورس ارسال و خوشبختانه در شورای عالی بورس آئین نامه مزبور تصویب شد.

وی افزود: امروز مجوز های تامین مالی جمعی را بورس به شرکت های متقاضی در کشور اعطا می کند ولی خیلی سخت گیرانه و در عین حال نمی تواند کمک کند تا تامین منابع مالی درستی داشته باشند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار کرد: خیلی از شیوه های تامین منابع مالی مبتنی بر فناوری های مالی که به اصطلاح فین تک ها نامیده می شوند امسال باید مشکلات آنها رفع تا به چرخه اضافه شوند.

وی که در برنامه «بهار پلاک ۹۸» رادیو اقتصاد صحبت می‌کرد، یادآورشد: شیوه هایی که سال های سال در کشور مورد استفاده و به عنوان ابزارهای مدیریت و ابزارهای قدرت سنتی مدیران در اداره کردن محسوب می شود درراستای تحقق پذیری شعار سال یعنی رونق تولید باید از این موارد و مسائل به معنای واقعی دست کشید.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید