Performancing Metrics

یک سوم شاغلان خانگی فاقد پوشش بیمه‌ای | اتاق خبر
کد خبر: 424951
تاریخ انتشار: 12 فروردین 1398 - 11:20
یک مقام مسئول به مهر اعلام کرد؛
رئیس دبیرخانه ستاد حمایت و ساماندهی مشاغل خانگی با بیان اینکه یک سوم شاغلان کسب و کارهای خانگی فاقد پوشش بیمه‌ای هستند، از اجرای بیمه فراگیر برای این مشاغل به شرط تأمین منابع خبر داد.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، مهناز امامدادی با ارائه آماری از وضعیت مشاغل خانگی اظهار داشت: طی سال‌های ۹۵، ۹۶ و یازده ماه ۹۷ حدود ٥٤٠ هزار نفر از طریق سامانه مشاغل خانگی ثبت نام کردند که ۲۱۳ هزار نفر موفق به دریافت مجوز راه اندازی کسب و کارهای خانگی شدند.

وی افزود: همچنین از مجموع ۲۱۳ هزار نفر متقاضی دارای صلاحیت راه اندازی مشاغل خانگی، ۱۰۰ هزار نفر موفق به دریافت تسهیلات شدند که منجر به ایجاد اشتغال برای حدود ۱۵۱ هزار نفر شده است.

رئیس دبیرخانه ستاد حمایت و ساماندهی مشاغل خانگی گفت: طی سه سال گذشته همچنین رشد فعالیت‌های شبکه پشتیبانی در دستور کار ستاد قرار گرفت به طوری که در سال جاری نسبت به سال گذشته فعالیت‌های شبکه ای در کسب و کارهای خانگی ۳۲ درصد رشد داشته است.

وی درباره وضعیت بیمه مشاغل خانگی نیز توضیح داد: آنچه که در قانون مشاغل خانگی اشاره شده، اعمال تخفیف و ضوابط حمایتی در نرخ بیمه خویش فرما برای این نوع از مشاغل است.

امامدادی با بیان اینکه حمایت بیمه‌ای از کسب و کارهای خانگی در متن قانون مشاغل خانگی نیز آمده است، افزود: با توجه به محدودیت‌های منابع برای تأمین اجتماعی، بنابراین امکان افزایش سقف تعهدات بیمه‌ای جدید وجود نداشت و نتوانستیم یک ضوابط حمایتی را برای کمک بیشتر به بحث بیمه از شاغلان این نوع کسب و کارها داشته باشیم.

این مقام مسئول در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه، البته غالب شاغلان کسب و کارهای خانگی تحت پوشش بیمه‌های مربوط به حوزه فعالیت خود از جمله صنایع دستی، فرش، گردشگری و روستایی هستند، گفت: حدود یک سوم از شاغلان این نوع کسب و کارها فاقد پوشش بیمه‌ای هستند که بر اساس پیگیری‌های صورت گرفته و با پیشنهادات معاونت رفاه اجتماعی وزارت کار برای سال جاری به شرط تأمین منابع، از ظرفیت بیمه فراگیر نیز برای مشاغل خانگی استفاده می‌کنیم.

وی با بیان اینکه ۶۲ درصد متقاضیان ایجاد مشاغل خانگی سرپرست خانوار و ۳۸ درصد نیز غیرسرپرست خانوار هستند، گفت: با توجه به اهمیت بحث بازار، بازاریابی و فروش، تقویت بازاریابی به منظور تسهیل عرضه محصولات متقاضیان در دستور کار ستاد قرار گرفته تا فضاهای عرضه محصولات خانگی فراهم شود.

رئیس ستاد حمایت و ساماندهی مشاغل خانگی افزود: در بحث اصلاح قانون نیز تلاش خواهیم کردیم ضوابط حمایتی خوبی را برای مشاغل خانگی فراهم کنیم.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید